Monday, 16 October 2017

Vitamin C untuk ibu hamil

Fungsi Vitamin C untuk ibu mengandung

SANGAT PENTING!!

Kedua-dua ibu dan bayi🚼 memerlukan vitamin ini setiap hari - ia perlu bagi tubuh untuk membuat kolagen, struktur protein yang juga satu komponen tulang rawan, tendon, tulang dan kulit. Sesetengah penyelidik percaya bahawa kekurangan vitamin C pada bayi yang baru lahir boleh menjejaskan perkembangan mental.
.
⛄Vitamin C sebagai Anti Oksida untuk ibu mengandung.
⛄Vitamin C adalah anti oksida yang membantu badan ibu yang mengandung jika mempunyai toksin semasa kehamilan.
⛄Vitamin C mempunyai kebaikan meneutralkan radikal bebas dan menguatkan sistem imun.
⛄ Vitamin C membantu ibu hamil membentuk plasenta yang sihat.

⛄Vitamin C vs Zat Besi untuk ibu mengandung
Ramai ibu mengandung yang mengalami anemia hingga menyebabkan mudah pening dan tidak stabil ketika berdiri. Ibu mengandung yang mengalami anemia dan rendah bacaan hemoglobin disyorkan mengambil zat besi.
⛄Fungsi Vitamin C untuk ibu mengandung pula adalah membantu usus menyerap lebih banyak zat besi dari makanan supaya ibu hamil tidak mengalami anemia.

Vitamin C dengan formula yang bergabung dengan vitamin E juga mungkin direkomenkan oleh mengelakkan tekanan darah tinggi semasa mengandung dan kelahiran pra-matang.

⛄Vitamin C turut membantu ibu mengandung yang ada asma, alergik atau alahan, senang sakit, selalu selsema dengan menguatkan anti bodi dan melawan pengoksidaan dan mengurangkan sakit muscle dengan membantu penghasilan kolagen.
.
Dos Vitamin C untuk ibu mengandung
Securing-kurangnya, ibu mengandung perlu mengambil 85 mg Vitamin C setiap hari.
Maksimum 2000 mg sehari iaitu upper tolarance.
.
Jika ibu mengandung hendak mengambil lebih dos dalam sehari, dinasihatkan ambil sedikit demi sedikit mengikut penerimaan badan dan keperluan seperti jika disahkan ada anemia, kurang vitamin c, demam atau selsema.
.
Vitamin C yang berlebihan akan dikeluarkan melalui air kencing kerana vitamin c jenis larut air. Disebabkan ini juga, vitamin c tidak kekal dalam badan dan perlu diambil setiap hari.
.
Overdose Vitamin C
Namun, jika badan reject dan tidak menerima lebihan dosage vitamin c, badan akan menunjukkan tindak balas.  Terlalu banyak vitamin C boleh menyebabkan loya, kekejangan perut, cirit-birit, sakit kepala, keletihan, insomnia, panas badan dan ruam.
.
Tanda Kekurangan Vitamin C
Walaupun 85mg adalah optimum dos vitamin c dan kita boleh dapat dari makanan, kita kena alert tanda kekurangan vitamin c. Tanda kekurangan vitamin c seperti gusi berdarah, senang lebam, penat, sakit sendi, masalah penghadaman, senang dijangkiti selsema atau demam selsema, lambat baik dari luka dan kehilangan berat badan.
.
Sebagai ibu mengandung, pastikan anda mendapatkan vitamin c secukupnya dalam diet harian demi kesihatan diri dan bayi yang dikandung. Jika semua orang yang tak mengandung pun memerlukan vitamin c, apa lagi ibu yang membawa satu nyawa yang mengharapkan nutrisi dari ibunya.

Berminat untuk dapatkan vitamin shaklee DM atau Klik link di bio aini untuk terus ke wasap
Aini
017-7365676 .

InsyaAllah aini akan guide anda sehinga ada berpuas hati dengan service aini. . 👇👇👇👇👇👇👇👇
http://nazainik.wasap.my

#espshaklee #espmurah #shakleemurah #shakleetangkak #shakleekuantan #shakleesegamat #shakleegambang #shakleetamantas #shakleekembatu10 #shakleeinderamahkota #shakleeim #cantik #vitamindalamanwanita #kulitanjal #jerawat #jeragat #tingkatkanimun #vitac #kulittegang #shaklee #detox #kolagen #sayajual #sayaamal #detoxshaklee #sgisap #shakleemuadzam #terapiinstagram #ajimaura

Thursday, 21 September 2017

VIVIX ATASI GOUT

Gout dan vivix
*****************
🌻Gout ialah  berlakunya keradangan yang menyebabkan kesakitan di bahagian tendon, sendi dan berlakunya pembengkakan.

🌻antara gout ialahfaktor genetik (keturunan), pemakanan dan masalah buah pinggang.

🌻Gout disebabkan oleh terlalu banyak asid urik dalam darah. Yang memyebabkan terbentuknya kristal keras pd sendi.

🌻oleh itu pngambilan vivix memperbaiki DNA, memberi impak positif kepada pengawalan genetik, menggalakkan pembentukan mitokondria di dalam sel, melambatkan pembentukan protein AGE yang menyebabkan kerosakan sel.

Vivix mampu tembusi hingga keperingkat sel DNA.

Badan kita, terdiri dari berbillion2 sel yang membina tissue, kemudian membina otot dan organ. Begitu juga dengan darah, terbina dari berbillion sel darah merah, sel darah putih, dan sebagainya. Dikatakan sel dalam badan kita akan diganti lebih 300 billion sehari dan 200 juta setiap minit.  Vivix Shaklee 

Sel sel yang rosak dan abnormal jika tidak dirawat dan dibaiki akan menyebabkan ia merebak dan menjadi semakin teruk. Ini lah yang mengakibatkan penyakit-penyakit kronik seperti pelbagai jenis kanser, kerosakan buah pinggang, jantung dan lain lain lagi. 

BELI 2 BOTOL VIVIX SHAKLEE:  
PERCUMA KEAHLIAN SHAKLEE BERNILAI RM69.00PERCUMA POS KE SELURUH MALAYSIADAPAT SEMULA BONUS TUNAI DARIPADA SHAKLEE BERNILAI RM34 PENJIMATAN HAMPIR RM300.00 KESELURUHAN 

TAWARAN KEAHLIAN SHAKLEE :

Melalui keahlian anda layak :
* Keahlian Shaklee percuma* (untuk pembelian minima 200uv keatas sahaja) 
* Bonus TUNAI ahli
* Pembelian pada harga ahli yang lebih jimat sehingga RM300.00 untuk 2 botol
* Bimbingan dan tunjuk ajar (panduan pemakanan dan panduan menjana pendapatan  melalui Shaklee)

Jika berminat boleh wasap terus aini

http://www.wasap.my/60177365676/aini

#sihatbertenagadenganshaklee
#rahsiakecantikandalamanwanita
#leaderteamshakleeDDR
#registershakleeRm68.90
#bonusbesar
#teamguide
#shakleepasirgudang
#shakleegambang
#shakleekuantan
#shakleesegamat
#shakleetangkak
#2vivixfreemembership
#cantikluardalam
#wajahberseri
#kesihatanterjamin
#syukur
#kulitkusam
#lenguhbadan
#jeragat
#vivix
#vivixshaklee
#vivixshakleemurah

Nuraini kamaruzzaman
Sid 88849
017-736 5676
Blog : Sweet Nazainik Vitamin
Fb : Nuraini Kamaruzzaman
Fb page : Vitamin Dalaman Wanita
IG : vitamin_dalaman_wanita

Vivix Merawat Masalah Kulit

MASALAH KULIT SETTLE!

Kalau nak cepat hilangkan masalah kulit seperti jerawat, jeragat, dan parut tu, kaksha suggest awak cari makanan yang ada antioksida yang tinggi, contoh buah anggur.

Makan la sebanyak mungkin selagi masalah tak selesai.

Tapi kalo nak mudah, meh cuba Vivix Shaklee ni. 5 hari dah nampak kesan 😱

Macam mana Vivix boleh buat kulit awak cantik dengan segera?

🍇Vivix mengawal genetik dan seterusnya membantu melambatkan penuaan sel.

🍇Vivix melindungi dan memperbaiki sel DNA manusia ~ setiap hari sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yang merosakkan pangkalan data genetik dan mengganggu fungsi sel dan usia kita. Dengan Vivix, DNA akan dapat dilindungi dan diperbaiki selnya.

🍇Vivix melambatkan pembentukkan AGE ~ penimbunan AGE (advanced glycation end products) akan menyebabkan kerosakkan sel.

Ramuan Vivix yang 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) mampu melambatkan pembentukan AGE.

🍇Vivix membantu meningkatkan tenaga dalam sel ~ tenaga dalam telah ditingkatkan dengan pembentukan mitokandria baru. (mitokandria merupakan penjana tenaga dalam tubuh)

Hanya sesudu teh sehari vivix untuk kekal cantik dan sihat

PROMO MALAYSIA DAY TWINPACK VIVIX

Apa yang kita dapat bila beli Vivix 2 botol?

✅Free membership (worth rm80)
✅Cashback RM30+
✅Jimat RM 300 dari harga retail
✅ Free Postage
✅Bimbingan dan tunjuk ajar (panduan pemakanan dan panduan menjana pendapatan  melalui Shaklee)

Wasap aini untuk keterangan lanjut
http://www.wasap.my/60177365676/aini

#sihatbertenagadenganshaklee
#rahsiakecantikandalamanwanita
#leaderteamshakleeDDR
#registershakleeRm68.90
#bonusbesar
#teamguide
#shakleepasirgudang
#shakleegambang
#shakleekuantan
#shakleesegamat
#shakleetangkak
#2vivixfreemembership
#cantikluardalam
#wajahberseri
#kesihatanterjamin
#syukur
#kulitkusam
#lenguhbadan
#jeragat
#vivix
#vivixmurah

Keistimewaan VIVIX

KEISTIMEWAAN VIVIX SHAKLEE
.
🍃 VIVIX shaklee 🍃
4 Ramuan Utama Vivix adalah:-
🌿Muscadine Grape
🌿Purple Carrot
🌿Elderberry
🌿Polygonum Cuspidatum

Muscadine Grape
___________________
🍇ramuan anti penuaan
🍇ramuan menghentikan kimia penyebab kanser .

Purple Carrot
________________
🌵sumber terbaik Vitamin A
🌵sumber anti oksidan yang sangat tingi
🌵kurangkan risiko sakit jantung

Elderlyberry
______________
🌳 ubati simptom flu, influenza B, asma, batuk
🌳kuatkan sistem imun dan melawan diabetes
🌳rendahkan kolestrol
🌳elak penyakit jantung, strok
🌳boleh kurangkan stress
🌳baiki penglihatan
🌳baiki penghadaman

Polygonum Cuspidatum
_________________________
🍀 anti penuaan
🍀 rendahkan kolestrol
🍀 rendahkan tekanan darah
🍀 tingkatkan prestasi atlet
🍀 kurangkan berat badan

Vivix shaklee mampu untuk

👑Menggalakkan rangsangan PENUAAN YANG SIHAT

👑Membantu menghalang KANSER

👑Mengurangkan risiko SAKIT JANTUNG

👑Mengurangkan komplikasi pesakit DIABETES

👑Menyokong kesihatan SENDI

👑Mengurangkan insiden bg penyakit ALZHEIMER

👑Membantu dalam MENGURANGKAN BERAT BADAN

👑Meningkatkan sistem IMUN

👑Meningkatkan kesihatan MATA

👑Menyokong kesihatan keseluruhan

BONUS bagi mereka yg mengamalkan VIVIX = Mereka kelihatan lebih berseri,bertenaga & awet muda !

BELI 2 BOTOL VIVIX SHAKLEE:  
PERCUMA KEAHLIAN SHAKLEE BERNILAI RM69.00PERCUMA POS KE SELURUH MALAYSIADAPAT SEMULA BONUS TUNAI DARIPADA SHAKLEE BERNILAI RM34 PENJIMATAN HAMPIR RM300.00 KESELURUHAN 

TAWARAN KEAHLIAN SHAKLEE :

Melalui keahlian anda layak :
* Keahlian Shaklee percuma* (untuk pembelian minima 200uv keatas sahaja) 
* Bonus TUNAI ahli
* Pembelian pada harga ahli yang lebih jimat sehingga RM300.00 untuk 2 botol
* Bimbingan dan tunjuk ajar (panduan pemakanan dan panduan menjana pendapatan  melalui Shaklee)

Berminat untuk dapatkan vitamin shaklee
Wasap terus aini

👇👇👇👇👇👇👇👇

http://www.wasap.my/60177365676/aini

NURAINI KAMARUZZAMAN
SID 888849 SINCE 2013

#sihatbertenagadenganshaklee
#rahsiakecantikandalamanwanita
#leaderteamshakleeDDR
#registershakleeRm68.90
#bonusbesar
#teamguide
#shakleepasirgudang
#shakleegambang
#shakleekuantan
#shakleesegamat
#shakleetangkak
#2vivixfreemembership
#cantikluardalam
#wajahberseri
#kesihatanterjamin
#syukur
#kulitkusam
#lenguhbadan
#jeragat
#vivix
#vivixshaklee
#vivixshakleemurah

Thursday, 9 April 2015

Apa itu DTX Complex

Apakah Shaklee DTX Complex ? 

DTX-Complex Shaklee Shaklee DTX Complex merupakan suplemen yang dirumus dengan nutrien untuk mengekalkan fungsi hati yang sihat.

 Ia mengandungi formula herba yang unik dengan kandungan anti-oksidan untuk mempertingkatkan aliran hempedu. Campuran dan ekstrak daripada kombinasi unik bahan-bahan botani gabungan ekstrak biji benih pokok susu tisel, schizandra, cendawan reishi (herba yg kaya dengan anti-oksida) dan ekstrak dandelion, kunyit, dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu.

 Hati merupakan organ yang sangat penting di dalam tubuh, tetapi selalu tidak diambil berat oleh kita. Ia berkeupayaan untuk membina semula (tumbuh semula). Sebagai contoh, serangan jantung akan merosakkan organ jantung tetapi sebaliknya serangan kepada hati akibat daripada pengambilan alkohol yang berlebihan juga akan merosakkan hati.

 Namun, ia berupaya membaiki dan membaikpulih dirinya sendiri. Jadi bayangkan bagaimana jika ia kerap rosak kerana seringkali diserang oleh radikal bebas dan tidak lagi boleh dibaikpulih semula? 

Tahukah anda bahawa hati adalah organ terbesar dalam tubuh kita yang berperanan sebagai pembersih racun dalam tubuh kita? 
Sebesar manakah saiz hati? 

Saiz hati adalah sebesar sebiji bola sepak! Ya, hati adalah organ yang kedua terbesar selepas kulit. Hati manusia dewasa mempunyai berat antara 1.3 - 3 kilogram. Ia adalah organ lembut berwarna perang kemerahan yang terletak di bawah diafragma di sebelah kanan badan kita. Ia juga menjadi alas bagi pundi hempedu.

 Tugasnya hati adalah melakukan detoksifikasi setiap hari untuk memastikan seluruh organ tubuh kita berfungsi secara normal. Selain itu, hati juga bertanggungjawab :

Menghasilkan hempedu yang penting bagi sistem penghadaman mengawal kandungan kandungan gula dalam darah bertindak sebagai penyimpan vitamin dan mineral membantu dalam penghasilan protein

Pengambilan junk food, fast food, processed food, rokok, makanan berminyak, minuman beralkohol, pencemaran dan sisa toksik, menghidu asap kenderaan, kilang, bahan kimia, ubat-ubatan yang berterusan akan membebankan hati kita untuk memprosesnya. 

Proses perkumuhan juga akan terganggu menyebabkan sisa toksik terkumpul di dalam tubuh. Apabila fungsi hati terganggu, timbunan toksin dalam badan akan menyerang organ tubuh yang lain. Antara petanda hati kita mempunyai masalah ialah sering merasa letih yang melampau, loya dan hilang selera makan, air kencing berwarna gelap serta kulit menjadi gatal dan kemerah-merahan. kita akan mudah jatuh sakit, malah kegagalan fungsi hati juga boleh menyebabkan kematian. 

Perbezaan DTX Complex Shaklee : Kajian menunjukkan bahawa kandungan utama di dalam DTX Complex Shaklee mengandungi ekstrak biji benih pokok susu tisel Biji ‘Milk thistle’ yang menghasilkan 80% silymarin menyokong keupayaan badan menghasilkan protein bagi membantu menjana semula sel-sel hati. Telah digunakan dalam perubatan tradisional di Eropah selama lebih daripada 2000 tahun. 

Selain itu, ia juga mengandungi bahan-bahan yang telah digabungkan secara unik dan saintifik, dihasilkan daripada pelbagai tumbuhan herba semulajadi yang tinggi kandungan antioksida seperti : 

Biji ‘Schizandra Cina’ Menghalang toksin dalam badan Menggalakkan protien sintesis (pertumbuhan sel baru) Mengandungi Antioksida 

Cendawan Reishi Di China, dipanggil ‘Ling Zhin’ Digunakan secara tradisional selama lebih daripada 4000 tahun Mengandungi Antioksida 

Dandelion Kaya dengan vitamin A, B, C, D & zat besi Mengandungi ‘Cynarin’ Kebaikan: melancarkan pengaliran hempedu 

Kunyit Digunakan secara tradisional dalam masakan Mengandungi ‘curcumin’ Kebaikan : mencegah barah hati & kesihatan pundi hempedu 

Ekstrak Artichoke Rendah kalori dan lemak, tinggi serat Mengandungi ‘cynarin’ Kebaikan : melancarkan pengaliran hempedu 

Hati boleh dianggap sebagai industri pemprosesan dalam tubuh manusia untuk menjalankan fungsi-fungsi kritikal dan membantu sistem penghadaman dengan meransang penghasilan hempedu selain berupaya mencegah batu karang. Jauhi prasangka buruk. Sayangilah hati anda dengan niat yang baik-baik serta pemakanan yang baik-baik juga. Produk semulajadi bergred antarabangsa yang sudah terbukti mampu meningkatkan taraf kesihatan ramai orang. Saya memang yakin dan berpuas hati. Saya dah rasa bermacam kebaikan di sebalik namanya yang semakin hari semakin mendapat tempat di hati mereka-mereka yang mementingkan kesihatan.



_______________________________________________________

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.






Nuraini Kamaruzzaman
019-771 3487
aushu_26@yahoo.com
shaklee ID : 888849

Tuesday, 7 April 2015

10 sebab kenapa perlu DETOX


Kenapa perlu detox?

Detoksifikasi merupakan satu proses secara psikologi dan perubatan untruk mencuci toksid dalam mikroorganisma hidup, termasuklah tubuh badan manusia. Dari segi perubatan, ia bermakna proses mengeluarkan bendasing dalam badan yang boleh menyebabkan perubahan tidak baik yang berlaku pada tubuh seseorang. Proses detoksifikasi membantu mengeluarkan toxin, memberikan khasiat dan nutrisi untuk tubuh, dan membantu mengelakkan dari jangkitan kuman serta meningkatkan keupayaan tubuh badan untuk mengekalkan kesihatan.






10 sebab kenapa perlu detox

1. Keluarkan toksin

Kehidupan kita zaman kini banyak terdedah kepada toksin seperti bahan kimia, pengawet dalam makanan dan pencemaran air serta udara. Toksin ini tersimpan dalam tisu-tisu badan dan setiap sel, termasuk OTAK! Toksin juga punca kulit jadi kusam dan tidak bermaya serta berjerawat.

2. Mengelakkan penyakit kronik
Toksin dan pencemaran merupakan punca utama berlakunya berbagai penyakit kronik seperti kanser, masalah otak, jantung, strok dan sebagainya. Setiap hari kita terdedah kepada berbagai toksin dan menyebabkan berlakunya kerosakan dan perubahan pada proses pembahagian sel. Detoksikifasi membantu melancarkan semula sistem badan untuk mengelakkan sebarang jangkitan dan mencegah penyakit..

3. Menguatkan sistem imun
Semakin banyak pencemaran dan toksin dalam badan, sistem imun kita akan semakin lemah. Detoks secara kerap dapat memperbaiki semula tahap kekuatan sistem imun dan mengawal jangkitan.

4. Mengurangkan berat badan
Toksin menyebabkan keupayaan untuk badan membakar lemak semakin berkurangan. Ini seterusnya akan menyebabkan berat badan mudah bertambah dan mula mengundang berbagai penyakit seperti diabetes, masalah jantung dan darah tinggi. Detoksifikasi membantu mengurangkan toksin dalam sel lemak dan meningkatkan metabolisma tubuh badan.

5. Melambatkan kesan penuaan
Detoksifikasi akan menghalang radikal bebas dan berbagai logam dan toksin dari merosakkan sel-sel tubuh. Ia juga meningkatkan keupayaan tubuh badan untuk menyerap nutrien, antioksida dan vitamin yang dapat membantu melawan oksidasi pada sel.

6. Meningkatkan kualiti hidup

Tubuh kita semakin hari semakin stress dan rosak akibat berbagai toksin dan pencemaran yang merbahaya. Buktinya kesihatan kita seringkali terganggu seperti mengalami masalah sakit-sakit sendi, sakit kepala, masalah penghadaman, sukar tidur dan keletihan. Detoksifikasi akan membantu mengurangkan tekanan pada tubuh badan dan juga kembali menguatkan memori kita.

7. Tingkatkan tenaga

Detoksifikasi akan meningkatkan semula tahap tenaga kerana pencemaran dan logam yang meingkatkan stress tubuh semakin berkurangan. Kita akan berasa lebih semangat secara mental, fizikal dan mampu mengawal emosi dengan baik. Masalah tidur juga semakin berkurangan serta tidak perlukan tidur yang lama untukl kembali bertenaga..

8. Membaiki tahap kesihatan kulit
Pemakanan dan keadaan persekitaran merupakan faktor penting dalam menjaga kesihatan kulit dari dalam. Detoksifikasi akan membantu menyerikan kulit, mengurangkan masalah jerawat di samping menguatkan kuku dan rambut..

9. Menyihatkan minda dan emosi
Apabila sistem tubuh badan berjalan dengan lancar, perubahan emosi dan mental akan bertambah baik. Kita dapat menjalankan tugas dengan lebih waras, mudah berbincang dan dapat mengawal perasaan dengan baik serta mampu menganalisa sesuatu dengan tangkas.

10. Memperbetulkan semula sistem tubuh

Sistem pencernaan, saraf dan hormon saling berkaitan dalam mengekalkan tahap kesihatan tubuh. Namun, apabila toksin menganggu sistem tersebut, badan kita tidak dapat melakukan tugasan dengan sempurna dan seimbang. Ini menyebabkan badan mudah sakit dan terkena jangkitan. Detoksifikasi akan membetulkan semula sistem badan kita agar dapat menjalankan fungsi dengan sempurna semula.



Detox semulajadi dengan Shaklee

1. Alfalfa Complex



Mencuci darah, hati dan usus. Alfalfa ini sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan tubuh badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.


2. Herb-lax



Mencuci perut dan usus – Membersihkan najis yang tersekatdan meransang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersimpan lama atau tersekat. Sangat disyorkan pada mereka yang mudah sembelit.


3. DTX Complex



Tahukah anda bahawa hati merupakan PEMBERSIH RACUN dalam tubuh kita?

Kerana itu ia perlu diservis setiap hari untuk membuang toksik dan racun dari badan kita.

DTX Complex bertindak sebagai detoksifikasi untuk menyahtoksik bahan beracun dari hati seperti dadah dan bahan bernitrogen bagi memastikan seluruh organ berfungsi secara normal. Apabila fungsi hati terganggu, timbunan toksik dalam badan akan menyerang organ yang lain.

_______________________________________________________

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.


Nuraini Kamaruzzaman
019-771 3487
aushu_26@yahoo.com
shaklee ID : 888849

Monday, 6 April 2015

Masalah yang berkaitan dengan Hati

Beberapa pakar perubatan mengatakan, kerosakan hati dapat dilihat dengan menggunakan CT scan. Namun, gangguan organ hati dapat dilihat dari bentuk fizikal seseorang.

Berikut adalah bahagian tubuh yang menunjukkan ada masalah hati,


Lingkaran gelap pada mataLingkaran gelap pada atas dan bawah mata berkaitan dengan kerosakan organ hati. 

Memang pada dasarnya banyak yang beranggapan bahawa lingkaran hitam di sekitar mata hanya bentuk kelelahan tubuh. Tetapi hitamnya lingkaran mata adalah satu tanda bahawa seseorang mengidap penyakit hati.


Mata berwarna kuning Mata yang berwarna putih akan berubah menjadi kuning.

Ini merupakan tanda agar kita harus segera melakukan pemeriksaan perubatan.






Perut menjadi buncit
Perut yang membesar tetapi tidak mencerna banyak makanan merupakan tanda dari gangguan organ hati. Sebabnya perut yang membengkak akibat adanya infeksi dan kerosakan di hati.


Bau mulut yang menyengat
Bau mulut seperti ikan busuk atau bawang busuk juga dinilai salah satu gangguan dari fungsi hati. Hal ini berkait dengan faktor kelebihan ammonia yang dihasilkan dalam tubuh.


Selain mengamalkan vitamin DTX Complex ini, gaya hidup seseorang perlu diubah. Pengarah Unit Perniagaan Penjagaan Kesihatan Pengguna Sanofi, James Wong, berkata membran sel hati boleh terjejas disebabkan gaya hidup kurang sihat seperti pengambilan makanan berminyak, minum arak, merokok, pengambilan terlalu banyak ubat atau jangkitan daripada virus tertentu.


''Apabila membran sel hati dibaiki dan digantikan secara beransur-ansur, hati sembuh secara perlahan-lahan, seterusnya memulihkan kesihatan," jelasnya.


"Pendekatan menyeluruh perlu digunakan untuk mencegah penyakit hati. Selain daripada mengambil ubat, individu perlu mengubah gaya hidup dengan mengamalkan diet yang sihat dan bersenam.


''Amalan gaya hidup yang sihat meningkatkan kesihatan hati sambil menggalakkan kesejahteraan umum," tambahnya.



Jom kita baca testimoni di bawah



Kesihatan bukan untuk diabaikan. Jika anda ada tanda-tanda di atas segeralah berjumpa doktor untuk mengesahkan penyakit anda. Selain ubat dari doktor, kita boleh berikhtiar dengan DTX Complex.




_______________________________________________________

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.






Nuraini Kamaruzzaman
019-771 3487
aushu_26@yahoo.com
shaklee ID : 888849