Monday, 13 May 2013

10 Sebab Mengapa Anda Harus Mengambil 1 biji Multivitamin Sehari

10 Sebab Mengapa Anda Harus Mengambil 1 biji Multivitamin Sehari 

1) Nutrien yang Mencukupi Ketika Menurunkan Berat Badan
Kuning telur, tak dinafikan merupakan makanan paling tinggi nutriennya, dan tak keterlaluan jika saya katakan kuning telur merupakan ‘multivitamin’ yang di ambil oleh orang zaman dahulu pada sebelah pagi. Namun sayangnya, kuning telur tinggi kandungan kolestrolnya, disamping nilai kalorinya juga tinggi memandangkan ia kaya dengan lemak.

Kebanyakan mereka yang mengamalkan diet untuk turun berat badan pasti akan mengelak makanan-makanan berkalori tinggi seperti ini. Itu baru saya ambil contoh satu jenis makanan, bagaimana pula dengan yang lain? Tubuh badan kita sememangnya memerlukan nutrien yang mencukupi untuk terus berfungsi. Kadar metabolisma pastinya terjejas apabila kekurangan nutrien tertentu, sekaligus ia menjadi rendah dan akhirnya progres untuk turun berat badan akan menjadi semakin perlahan!

Pernah tak anda dengar ungkapan ini, 

“Ko ni aku tengok lemah lesu, macam tak cukup makan..”.

Salah satu faktornya adalah disebabkan kekurangan micronutrient dalam diet.

2) Faktor Sibuk
Faktor kesibukan di zaman moden menyebabkan corak pemakanan kadang-kadang tidak seimbang (dari segi kandungan micronutriennya), terutamanya jika anda sering bekerja di luar dan jarang memasak di rumah.

3) Termusnah Akibat Dimasak

Haba merupakan faktor utama yang boleh menyebabkan satu-satu vitamin itu terurai. Vitamin boleh bekerja pada suhu optimum iaitu suhu badan manusia (dalam 35 darjah celcius), lebih daripada itu, ia mungkin akan musnah. Oleh sebab itu, belum terjamin 100% vitamin-vitamin yg terkandung dalam sesebuah makanan yang dimasak dapat digunakan oleh badan kita.

4) Stress (tekanan perasaan, kerja)
Dalam dunia yang serba sibuk dan mencabar, tidak sah jika seseorang itu menghidap tekanan mental.Kehilangan magnesium dan beberapa nutrien penting adalah lumrah dek kerana tekanan perasaan, mental, dan sebagainya.

5) Kualiti Makanan yang Semakin Rendah
Kualiti sayur-sayuran (juga buah) yang ada kini mungkin tidak lagi setanding kualitinya berbanding sayur-sayuran yang ditanam (secara organik) beberapa dekad yang lalu. Sayur-sayuran zaman kini terlalu banyak ‘dimanjakan’ dengan bahan-bahan kimia, yang mungkin memusnahkan kualiti nutrien yang terkandung di dalamnya.

6) Pencemaran Alam sekitar
Kemodenan dan kepesatan teknologi mengakibatkan alam sekitar kian tercemar berbanding beberapa dekad yang lalu. Saban hari, sistem ketahanan tubuh kita kian terancam, dan micronutrient yang hanya diperolehi daripada makanan sahaja (rujuk no.3 dan no.5) mungkin tidak mencukupi.

7) Tabiat Makan Memilih
Terdapat individu yang tidak suka makan sayur, dan hanya bergantung kepada daging dan makanan laut sahaja untuk mendapatkan sumber micronutrient, dan ini tidak mencukupi kerana kebanyakan vitamin dan mineral wujud dalam tumbuh-tumbuhan. Terdapat pula individu yang mengamalkan diet vegetarian (tak makan daging, ayam, telur) dan individu sebegini mungkin tidak mendapat cukup vitamin B12, zinc dan calcium.

8) Tahap Penyerapan Nutrien yang Rendah
Tidak semua individu mampu menyerap nutrien dengan baik, terutamanya golongan yang sudah berumur. Supplemen multivitamin membantu dalam memastikan bekalan vitamin dan mineral kepada tubuh badan sentiasa mencukupi.

9) Harganya yang Murah
Secara purata, sebiji pil multivitamin yang diambil sebiji setiap hari, harganya tidak sampai RM1 pun. Jika anda boleh menghabiskan wang anda dengan sekotak rokok sehari, atau sebungkus Keropok Moni (hari-hari tengok iklan ni di TV), mengapa harus memberikan 1000 alasan untuk membeli multivitamin yang baik untuk kesihatan?

10) Role Model Kita
Salah satu rahsia mengapa Tun Dr. Mahathir berjaya mengekalkan kesihatan hingga ke usianya sekarang ialah beliau mengamalkan pengambilan 1 pil multivitamin setiap hari(pilihan beliau, sudah tentulah “Shaklee”).

Vitalea Shaklee - Multivitamin Terbaik


Multivitamin pilihan saya, apa lagi kalau bukan Vitalea dari Shaklee kerana ia adalah Multivitamin TERBAIK!

Vitalea Shaklee adalah multivitamin dan multimineral yang pertama dicipta di dunia. Asal namanya ialahVitalize-Mineral dan disingkatkan kepada vitamin, dan perkataan vitamin digunakan hingga kini.VitaLea mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstak dari sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting seperti yang disarankan oleh RDA.

Tablet VitaLea disaluti dengan spirulina, adalah tablet vitamin yang paling pantas terlarut dalam air. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan pantas oleh usus kecil.

Ujian klinikal membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. VitaLea telah dipilih oleh Center for Science di USA sebagai THE BEST MULTI VITAMIN.

Kebaikan Vitalea Shaklee
  • Memberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, membantu memori dan fokus 
  • Pelengkap nutrisi akibat pengamalan diet yang tak seimbang 
  • Keupayaan sistem proaktif bagi remaa yang sedang membesar 
  • Membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan 
  • Menyediakan asas nutrisi untuk sel-sel serta menjaga kesihatan tiroid 
  • Melindungi fungsi jantung, buah pinggang dan hati
  • Tiada pewarna, pemanis atau pengawet tambahan
Kalau anda nak harga special atau lebih murah, hubungi saya ok.
Mahal ke? Rasanya Beg anda lagi mahal kut. Takkan la tak boleh spend sikit untuk kesihatan anda sendiri kan. Renung-renungkan yer:) beli sebotol boleh tahan 3bulan.........sangat berbaloi-baloi........
ingin kan harga trial pack boleh inform saya ......saya sedia membantu anda...........

Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan. Setiap pembelian dari Sweet Nazainik Shaklee akan mendapat HARGA ISTIMEWA dan KONSULTASI PERCUMA seumur hidup:)


Post a Comment