Thursday 16 May 2013

Ostematrix dapat bantu tingkatkan susu semasa period

Tips Elakkan Susu Merudum Semasa Period

Perasan tak wahai ibu-ibu jika anda period mesti susu berkurangan.....ini juga berlaku pada saya dan kawan-kawan saya......
Ini sebenarnaya adalah normal sebab semasa period banyak darah yang keluar. Darah adalah cecair. Ia menyebabkan badan kita dehidrasi atau kurang air. Bila kurang air, maka badan pun tak dapat nak hasilkan banyak susu seperti hari – hari biasa.

Tahukah anda, kita masih boleh kekalkan jumlah penghasilan susu badan semasa period dengan 2 rahsia ini:

Rahsia #1: Kerapkan sesi perah susu/ pam susu

Secara logik nya, susu terhasil bila demand tinggi. Bila susu mula merudum sebab period, kita perlu program kan payudara untuk hasilkan susu lebih kerap dari sebelum ini. Kalau biasa pam setiap 3 jam, masa period ni kita pam pula setiap 2 jam. Kalau biasa pam setiap 2 jam, masa period kita pam setiap 1 jam.

Jangan putus asa kalau tengok stok sedikit masa hari – hari pertama period. Tambahkan kekerapan pam, konsisten, insya-Allah nanti susu perlahan- lahan akan melimpah ruah.

Rahsia #2: Tingkatkan pengambilan kalsium

Kenapa kalsium?

Kalsium membantu pembentukan darah. Semasa period, darah berkurang. Walhal 90% dari kandungan darah adalah air. Bila ibu ambil kalsium semasa period, kalsium membantu replenish kekurangan darah tadi. Antara sumber kalsium termasuk lah susu dan sayur- sayuran hijau. Pastikan pengambilan kalsium anda 1,000mg sehari.

Kalsium bukan setakat mengelakkan susu merudum semasa period, malah ia juga membantu menghilangkan sakit senggugut. Jadi tak perlu dah ambil panadol pink bila senggugut, boleh banyakkan makanan bersumber kalsium

Shaklee turut menawarkan supplement Calcium, ia dikenali sebagai Ostematrix. Ostematrix lengkap dengan Magnesium dan Vitamin D. Peranan Magnesium dan Vitamin D adalah untuk membantu tubuh menyerap sebanyak mungkin kalsium.

Tahukah anda, beberapa produk susu di pasaran sering di salah kan sebagai penyebab batu karang kepada pengguna. Kenapa, susu tak bagus ke? Bukan susu tak bagus, tapi ia adalah sebab susu tu mengandungi kalsium yang tinggi tetapi tidak mengandungi Magnesium dan Vitamin D yang mencukupi. Bila agen penyerap tiada, maka kalsium akan terkumpul di dalam tubuh, dan kesan jangka panjang akan menyebabkan seseorang itu mendapat sakit batu karang.

Sebab itu stok ostematrix sentiasa ada dirumah saya....

Pilihan ada ditangan anda....
Apa tunggu lagi mari la dapatkan nya dengan HARGA ISTIMEWA dan KONSULTASI secara percuma apabila anda membeli di SWEET NAZAINIK SHAKLEE....

Member id : 888849
SMS : 017-736 5676
email : aushu_26@yahoo.com



No comments: