Thursday 27 June 2013

Cadangan set penyusuan ketika berpuasa

Penyuusuan di bulan puasa kadangkala mencabar bagi sesetengah ibu. Sementara ibu-ibu lain menjalaninya seperti biasa, malah ada yang susu badan makin bertambah, namun ada ibu yang mengalami masalah – susu semakin kurang dan seolah-olah hampir kering.

Terdapat pelbagai cara untuk menghadapi dan mengatasi masalah ini:-
  1. Ingat, ibu yang menyusukan anak & risau tentang keselamatan anaknya bila susu merudum, dibolehkan berbuka — in this case, stok pun tak ada.
  2. Menambah sesi mengepam di waktu siang dan malam.
  3. Mengamalkan diet yang tertentu misalnya mengamalkan kurma, air zam-zam, dan sebagainya.
  4. Mengambil suplemen semulajadi yang membantu tubuh kekal ‘fit’ semasa menyusukan.

Pilihan di tangan ibu, yang penting si manja tetap mendapat susu ibu yang cukup berkhasiat dan terbaik buatnya walaupun di bulan puasa.

Sejak awal Ramadhan, ramai ibu yang mencari Shaklee breastfeeding set (NOTA: ia bukan set official Shaklee, namun telah diatur untuk memenuhi keperluan ibu menyusu), dan syukurlah kebanyakkan menemui keputusan yang sangat POSITIF!

Apa yang mereka ambil?

Di bawah adalah antara suplemen-suplemen yang sesuai dan terbaik untuk ibu yang menyusukan anak (samada puasa atau tidak, susu banyak atau tidak)

Set Vitamin Asas Penyusuan Dgn Alfalfa




Set Vitamin Asas penyusuan Tanpa Alfalfa (dgn Ostematrix)
Set Vitamin Penyusuan dengan Alfalfa dan Ostematrix
Set Vitamin Breastfeeding Premium
Manakala special untuk ibadah puasa, salah satu pilihan HOT ibu-ibu menyusukan anak (dan tak menyusu juga) ialah MIGHTY 3 GEMS


Mighty 3 gems ni memang HOT SELLING di bulan puasa ni, terutama PERFORMANCE DRINK, mana taknya, SOLD OUT sahaja di HO dan branch. Sangat kritikal bekalan Performance Drink di bulan puasa ni. Insya-Allah, ia bukan saja bagus untuk ibu, malah sekeluarga.

Saya sekeluarga mengamalkan MIghty 3 gems terutama Performance Drink. Syukur alhamdulillah, walapun adakalanya tak sempat bersahur dengan makanan berat (kerana terlewat bangun), namun dengan izin Allah kami dapat meneruskan aktivti lain seperti biasa.

Sekiranya ibu ada masalah dengan bekalan susu yang tidak memudaratkan anak2, bolehlah cuba set2 yang tersenarai di atas. Namun Performance Drink bagi saya, a-must semasa puasa. Memang ramai yang suka minum performance drink di bulan puasa.. bagus juga untuk warga emas dan anak2 yang baru nak belajar puasa.

Yang penting, ia adalah HALAL dan menjalani ujian klinikal, tanpa kesan sampingan.




No comments: