Wednesday, 25 February 2015

VIVIX MENGEMBALIKAN KEREMAJAAN WAJAH

Kenapa vivix sangat berkesan merawat masalah kulit muka @ anti penuaan???


✿ Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.

✿ Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

✿ Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

✿ Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

✿ Tentang anti penuaan, mengambil Vivix bukan bermakna menolak untuk menjadi tua.. kita takkan muda selamanya, tapi menjaga diri kita agar tidak lapuk ditelan usia. Tengok saja Tun Mahathir, dah berusia tapi masih cergas dan cerdas. Tidakkah kita mahu menjadi seperti beliau?

psssssst Tun Mahathir jugak mengamalkan multivitamin setiap pagi.....


anda ingin kelihatan muda
jangan berlengah lagi dapatkan segera di

SWEET NAZAINIK VITAMIN
019-771 3487
AINI/NAZA
aushu_26@yahoo.com

Tuesday, 24 February 2015

Rawat Keputihan Dengan Set Shaklee

Apakah itu penyakit keputihan?

Masalah keputihan atau lelehan lendir berwarna putih, krim atau kelabu yang keluar daripada faraj wanita merupakan suatu masalah yang sering dihadapi oleh kebanyakan wanita di seluruh dunia. Statistik menunjukkan hampir 75% wanita yang sudah berkahwin berhadapan dengan masalah keputihan berikutan oleh aktiviti seksual. Ramai wanita tidak mempunyai kesedaran terhadap risiko dan bahaya penyakit keputihan malah menganggap ia sebagai suatu petanda lazim sebelum kitar haid. Setiap wanita perlu mempunyai pengetahuan asas yang mampu membezakan pengeluaran lelehan lendir faraj secara semula jadi dengan penyakit keputihan yang serius yang memerlukan rawatan perubatan

Jenis-Jenis Keputihan

Keputihan terbahagi kepada dua jenis, iaitu keputihan fisiologis dan keputihan patologik. Keputihan yang bersifat fisiologis biasanya normal dan tidak menunjukan gejala penyakit. Keputihan jenis ini sering berlaku semasa seseorang wanita mengalami kesuburan dan sebelum menstruasi (kitar haid). Lelehen lendir yang normal selalunya berwarna putih atau krim, tidak berbau serta tidak menyebabkan gatal pada bahagian faraj. Lendir yang dikeluarkan adalah sedikit dan berbentuk cecair. Keputihan patologik bersifat lebih kronik dan menunjukan tanda-tanda penyakit seperti mengeluarkan lendir yang kental, berwarna kuning, kelabu atau hijau, berbau busuk dan menyebabkan kegatalan pada bahagian faraj. Keputihan fisiologis merupakan petanda yang sangat normal di mana hampir setiap wanita melalui keadaan ini. Sebaliknya, keputihan patologis disebabkan oleh jangkitan kuman (bakteria dan/atau kulat) perlu dirawati.

Cara mencegah Penyakit Keputihan

Mencegah adalah sentiasa lebih baik daripada mengubati. Pengetahuan dan kesedaran mengenai cara-cara menghindari penyakit keputihan adalah sangat penting kepada kaum wanita agar gaya hidup yang sihat dan selamat dapat diamalkan. Sebagai langkah pencegahan daripada penyakit keputihan, berikut adalah amalan-amalan yang disarankan kepada semua wanita:

  • Sentiasa memastikan bahagian faraj berada dalam keadaan bersih dan kering.
  • Elakkan penggunaan pembersih faraj yang menganggu kestabilan PH atau menyebabkan kegatalan.
  • Sentiasa menukar atau mengganti tuala wanita semasa menstruasi (haid).
  • Gunakan pelapik seluar dalam (panty liner) pada saat yang diperlukan sahaja. Elakkan juga pemakaian seluar dalam yang ketat dan diperbuat daripada kain satin.
  • Jangan menggunakan sebarang produk wangian seperti bedak atau ubat sembur pada bahagian faraj.
  • Elakkan pengambilan ubat secara berterusan tanpa nasihat doktor.
  • Kurangkan pengambilan makanan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi.
  • Amalkan gaya hidup sihat dengan mengelakkan aktiviti seks rambang atau hubungan kelamin dengan lebih daripada seorang.
  • Elakkan kehadiran benda asing di dalam faraj seperti kondom yang tertinggal selepas aktiviti seks.
  • Basuh bahagian sulit dengan air yang bersih dan buang air kecil selepas aktiviti seks.
  • Berjumpa dengan pegawai perubatan dengan segera dan melakukan pemeriksaan vagina jika terdapat sebarang tanda-tanda yang dinyatakan di atas.
  • Melakukan apa-apa aktiviti yang menenangkan fikiran dan mengurangkan tekanan seperti melancong.


Bagaimana suplemen Shaklee ni bertindak?
Alfalfa Complex

  • Mencuci hati, darah dan usus - Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Melawan alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.
  • Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut - Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

Garlic Complex

  • antibiotik semulajadi untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  • menghalang alergi - hidung sensitif, sinus, alergi, asthma, selsema dan hepatitis.
  • mempertingkatkan sistem penghadaman - kembung perut, gastrik, ketidakhadaman, malah mampu menentang bakteria H.pylori dan menghalang ulser gastrik. 
  • menstabilkan glukos di dalam tubuh
  • menurunkan kolesterol
  • menurunkan darah tinggi
  • detoksifikasi


GLA Complex

  • Mengeluarkan virus, meningkatkan stamina
  • Menstabilkan hormon dengan mengawal selia estrogen dan testosteron
  • Meningkatkan sistem imun tubuh
  • Mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, kurap, tinea, memperbaiki bintik penuaan
  • Meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, arthritis
  • Menghalang komplikasi diabetes dengan merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

Meh kita layan testimoni dulu... kebanyakannya amik Alfalfa Complex... :)



:: perghhh... terbaek untuk hubungan suami isteri juga..! wink2 ::





:: penat, stress antara punca keputihan ::




:: keputihan hilang, susu badan pun bertambah
(Alfalfa well known as milkbooster jugak tau!) ::



TAPI... Alfalfa dan GLA Complex tak boleh diambil oleh ibu hamil ye... kalau ibu hamil ada masalah keputihan, Miza highly recommended Garlic Complex... boleh dapat manfaat lain juga dari Garlic Complex ni selain untuk keputihan...


Nasihat Miza sekiranya anda mengalami masalah keputihan, janganlah lengah-lengah sampai melarat... jangan malu sekiranya ia untuk kesihatan diri kita sendiri... tgk tu... Dr.Hamid Arshat pun pesan suh check... kalau bukan kita yang nak jaga diri kita, saper lagi kan..? :)






BERMINAT NAK TAHU LEBIH LANJUT TENTANG SHAKLEE?


BERMINAT NAK JADI AHLI SHAKLEE?


HUBUNGI AINI  UNTUK KETERANGAN LANJUT
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
ID NO. 888849
FB : nuraini kamaruzzaman


WHATSAPP : 019- 771 3487
auhsu_26@yahoo.com

Monday, 23 February 2015

RAMUAN SEMULAJADI DI DALAM VIVIX SHAKLEE

RAMUAN SEMULAJADI DI DALAM VIVIX SHAKLEE


MUSCADINE GRAPE




Anggur hebat ini adalah satu satunya anggur di alam semulajadi yg mempunyai lebih dari 1 kromosom, yg mana ahli sains percaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yg tinggi, satu phyto-nutrient yg tidak dijumpai didalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan terdapat ciri2 mengentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti bakteria.

Selepas kajian tambahan dijalankan, jenis anggur hebat paling mustajab ini dikenal pasti. selepas itu, kumpulan ini bersama ahli sains dari Unoversity Georgia, membangunkan 1 proses ekstraksi sejuk dan lembut untuk mnjamin satu ekstrak yg bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi seperti yg ditunjukkan dalam beberapa siri ujian makmal untuk anti-penuaan. Untuk mencipta profil polyphenol yg kuat di dalam Vivix, ahli sains menggabungkan resveratol yg sangat tulin dengan ekstrak dari anggur hebat ini, Elderberry Eropah dan karet ungu. campuran inilah yg bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti penuaan sellular Vivix.


PURPLE CARROT




Ianya adalah sumber terbaik vitamin A, mengandungi phytokimia temasok carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins, dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yg mujarab. Anthocyanins bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran.Berry mengandungi banyak anthocyanins, terutama sekali bluberry, yg mengandungi aktiviti antioksidan yg amat tinggi.

Anthocyanins adalah antioksidan utama di dalam karet yg berwarna ungu-kuning dan ungu-oren, dan karet ungu - kuning mengandungi kapasiti antioksidan tertinggi diikuti oleh karet ungu-oren. Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak di dalam semua jenis karet. Asid klorogenik ini dipercayai dapat mengurangkan diabetis yg dikaitkan dengan pengambilan kopi. Sejak kebelakangan ini, kajian telah menungukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksidan, anti radang, anti mikrobial dan anti carcinogen. tambahan lagi, ia mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotein yg boleh mengurangkan risiko koronari jantung.




Elderberry (Sambucus Nigra)




Satu dari manfaat elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati simptom flue, terutama skal influenza B. Berry mengandungi flavonoids, yg mempunyai ciri2 antioksidan yg kuat, yg dapat mengukuhkan sistem immun bg melawan jangkitan virus dan bakteria. Pada masa yg sama, elderBerry adalah sangat kaya dengan sebatian yg dikenali sbg anthocyanin, yg berfungi sbg anti-radang. ia juga dapat mengurangkan simptom spt sakit otot, sendi atau demam yg berkaitan dengan selsema dan influenza.

Elderberry bukan hanya kaya dengan antioksidanm tetapi kaya dengan vitamin A, B dan X dan nutrien lain spt asid amino, caotenoid, tannim dan rutin. ia adalah manfaat kesihatan yg boleh diperolehi daripada ElderBerry.Ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan juga menghalang oksidasi kolestrol LDL yg dianggap sbg penyebab penyakit kardiovaskular.
Kesimpulannya, Elderberry mampu memberi perlindungan bukan sahaja terhadap penyakit kardiovaskular, bahkan jantung dan sekaligus strok dan serangan sakit jantung. Ia juga bermanfaat bg mengurangi gejala stress dan memperbaiki penglihatan dan penghadaman.


POLYGONUM CUSPIDATUM

Ia dikenali sbg Knotweed Jepun. ia merupakan tumbuhan perenial yg besar berasal dari Asia, juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotwee Jepun adalah sumber kmersial Resveratrol yg terdapat pada ekstract kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.

Polygonum cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan yg digunakan untuk merumuskan supplement anti penuaan seperti resveratrol dan banyak jenis dalam perubatan tradisional cina. Ahli sains banyak melakukan kajian makmal untuk menentukan manfaat kesihatan resveratol. hasil dari ujikaji tersebut ia terbukti dapat membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi altet, dan mengurangkan berat badan.
Supplement resveratrol adalah jawapan untuk memanjangkan usia kita dari segi kesihatan.


itu la 4 ramuan aktif yang terdapat dalam VIVIX shaklee......
dengan 4 ramuan aktif ini anda bagai diberi peluang ke-2 untuk hidup normal seperti sediakala......
untuk mendapatkan VIVIX shaklee sila hubungi aini di

Sweet nazainik Vitamin
019-771 3487
Aini/Naza
aushu_26@yahoo.com

Metabolisma Meningkat

Tanda-tanda peningkatan kadar metabolisma

Selalu kita mendengar dan belajar di sekolah atau di pusat kesihatan akan tajuk-tajuk seperti “Tanda-tanda akil baligh”, “Ciri-ciri manusia beriman”, “Tanda-tanda seseorang sedang hamil” dan berbagai-bagai lagi. Namun jarang sekali kita didedahkan di sekolah mahupun di mana-mana akan tanda-tanda meningkatnya kadar metabolisma dalam diri seseorang.

Memandangkan metabolisma ini merupakan sesuatu yang subjektif, maka tiada sukatan atau skala sebenar dalam menentukan tahap metabolisma seseorang, maka oleh sebab itu ramai yang tidak menyedari jika diri mereka sedang mengalami peningkatan metabolisma atau pun sebaliknya. Cuba tanya diri anda sekarang, adakah kadar metabolisma anda sekarang sama seperti kadar metabolisma anda 7 hari yang lepas? Adakah sedang berkurang atau sebaliknya? Mungkin soalan ini anda boleh jawab selepas anda mengikuti 7 ciri-ciri berikut yang aku garapkan berdasarkan bacaan dan pengalaman aku sendiri.

1 – Lebih bertenaga

Lebih bertenaga bermaksud badan anda mampu memaksimumkan sehabis mungkin karbohidrat yang diambil untuk tujuan penghasilan tenaga, atau lemak-lemak dibadan sebagai sumber tenaga alternatif. Jika anda berasa letih, maka terdapat kecacatan dalam diet dan program mengawal berat badan yang anda sedang amalkan. Tahap efisyen ini membawa maksud peningkatan metabolisma; badan bekerja lebih lancar dan pantas berbanding biasa.

2 - Kerap berpeluh

Ini merupakan kesan sampingan kepada situasi di (1). Lebih bertenaga juga membawa maksud badan melakukan kerja dengan lebih pantas berbanding biasa, dan itu semua menghasilkan lebih banyak haba berbanding biasa. Terlalu banyak haba dalam badan akan menghasilkan respon yang seterusnya, yakni sistem penyejukan semulajadi yang dikenali sebagai “peluh”. Bayangkan badan kita seperti laptop. Apabila laptop tersebut terpaksa melakukan banyak kerja dalam satu-satu masa, laptop akan menjadi panas, sekaligus kipas akan berpusing lebih pantas berbanding biasa secara automatik (boleh dengar bunyi kipas berpusing dengan laju) untuk tujuan penyejukan.

3 – Kurang rasa sejuk suhu luaran, badan lebih suam

Ini juga bersangkut paut dengan apa yang tertulis di (2).

4 – Rasa lebih ghairah (lelaki)

Ok, yang ni memang aku rujuk di internet bulat-bulat, dan tiada kena mengena dengan pengalaman peribadi kerana aku masih belum berkahwin. Konsep di sebaliknya ialah regulasi hormon. Sebagai contoh, senaman weight training meningkatkan kadar metabolisma memandangkan badan memerlukan “lebih kalori” berbanding biasa untuk membaiki kembali otot-otot yang terkoyak hasil daripada senaman tersebut. Lelaki yang melakukan weight training akan mengalami peningkatan hormon testosterone dalam badan untuk tujuan pertumbuhan (membaiki kembali otot-otot yang “terkoyak”). Antara kesan-kesan peningkatan hormon testosterone ni ialah lelaki akan menjadi lebih gagah, pantas (seperti pemangsa), lebih berkeyakinan, dan peningkatan keinginan seks terhadap pasangan perempuan (libido).

5 – Degupan jantung dan nafas menjadi lebih pantas

Mungkin situasi ini sering dialami oleh mereka yang kurang stamina dan jarang bersenam. Namun itu bukanlah maksud aku untuk ciri yang ke-5 ini. Jika anda seorang yang aktif dan rajin bersenam hampir setiap hari, termasuklah melakukan kardio dan weight training, anda akan mengalami situasi ini pada keesokan pagi selepas bangun dari tidur. Ini merupakan kesan sampingan kepada proses pembaikpulihan otot seperti yang aku nyatakan dalam (4) sebentar tadi.

6 – Cepat berasa lapar walaupun baru sahaja selesai menikmati juadah utama

Ini berbeza dengan nafsu makan, dan aku maksudkan lapar yang lebih difahami sebagai “perut sudah kosong dan perlu diisi”. Perbezaannya sangat ketara, dimana aku pernah menikmati makan tengahari berupa sepinggan nasi berserta lauk pauknya yang cukup sifat, tetapi kekenyangan aku hanya bertahan selama 2 jam sahaja. Kecepatan rasa lapar ini berlaku kerana perut merembeskan lebih banyak enzim pencernaan berbanding biasa, sekaligus mengambil masa yang singkat untuk mencernakan kesemua makanan yang diambil.


kesimpulan nya kekurangan metabolisma didalam badan kita boleh menyebabkan kita cepat rasa lapar dan cepat la kite GEMOKKKKK 


untuk dapatlkan vitamin shakleesila hubungi aini di

sweet nazainik vitamin
SID : 888849
Tel: 019-771 3487
FB : nuraini kamaruzzaman
IG : nazainik
Email : aushu_26@yahoo.com

Sunday, 22 February 2015

Set Darah Tinggi Shaklee

Set Darah Tinggi

1 – Vitamin E, kategori antioksidan seterusnya selepas vitamin C, mencegah kolesterol mengeras dalam arteri, dan mencairkan darah, jadi walaupun arteri sempit, darah masih boleh mengalir.

2 – OmegaGuard, untuk pecahkan kolesterol, maka ia bertindak dipunca masalah.

3 – Lecithin, untuk pecahkan lemak, antara punca masalah penyempitan arteri.

4 – Alfalfa complex – untuk kes kencing manis dan darah tinggi, alfalfa yang amat tinggi kandungan fiber, sangat penting kerana ia bertindak sebagai penapis darah dari segala yang merbahaya seperti kolesterol, lemak, gula, racun, angin dsb.

Melawaskan buang air kecil dan besar, lemak dan kolesterol yang tersimpan lama diusus besar akan diserap balik ketika badan memerlukan lebih tenaga, dengan kehadiran alfalfa dapat mencegah ini dari berlaku.

5 – Phytocol ST, antara produk terkini yang dicipta khas untuk mencegah kolesterol baru dari melepasi dinding perut dan masuk kedalam darah bersih. Kesan dapat dirasa agak segera.

6 – Coq Health, vitamin yang menguatkan sel-sel 4 organ penting yang setiasa bekerja kuat dalam badan kita iaitu jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.

7 – Vivix vitamin super antioksidan shaklee, dikatakan serangan radikal bebas punca kepada lebih kurang 50 penyakit, bererti kebanyakan penyakit mampu dicegah dan dirawat dengan Vivix.



ha amikkk Banyakkan…vitamin nak kena makan dan mahal, tak mampu, blablabla…tak pe, saya cuma cerita manfaat setiap satu yang berkaitan penyakit darah tinggi, jantung, strok dan kencing manis juga.

Dah tau fungsi boleh buat pilihan atau tukar-tukar, mula ambik vitamin ni, nanti ambik yang lain pulak, jadinya sel-sel kita dapat semua walaupun sekejap ada, sekejap tak ada, ianya lebih baik dari tak pernah ada, tapi esp dan vitalea wajib harian.

Tips

Tips nak makan vitamin banyak dan berterusan ialah, dah makan rasa bagus, kongsi, kita nak bantu lebih ramai mereka-mereka yang sihat diluar sana, sihat badan dan sihat poket.

Pemerhatian saya sejak melibatkan diri dalam Shaklee kalau tak bisnes lama-lama makan vitaminnya makin sikit, tapi yang buat bisness dan berjaya, walau dulu hanya seorang kerani dsb, sekarang sudah ada lifestyle, malah nak makan apa vitamin, vivix, collagen apa saja tak ada masalah.

Untuk mendapat manfaat terbaik, hendaklah pengambilan secara berterusan.
Pembelian Produk akan disertakan konsultasi secara percuma sila hubungi di bawah.



sweet nazainik vitamin
019-7713487
aini
aushu_26@yahoo.com
FB: nuraini kamaruzzaman
IG : nazainik

Saturday, 21 February 2015

Shaklee Menakjubkan

Kenapa aini kata shaklee ni menarik....aini dah lama join shaklee...alhamdullilah shaklee tak pernah culas bayar bonus.....setiap 14 @ 15 haribulan...cek la akaun kompom ada bonus....
kerja -kerja jugak....mana ada company bagi bonus setiap bulan....besar pulak tu....tak nak ke.....aini nak....aini nak belanja guna duit bonus sahaja.....duit gaji simpan......
Boleh kaya kerrrr?
Rezeki Allah yang bagi.....kita berserah semua kepada Allah swt lah...sambil-sambil tu kite kena jugak la berusaha....ingat duit tak datang bergolek....ada usaha ada la bonus....sama jugak kerja....ada kerja ada la gaji....its same.....


1)MENAKJUBKAN!!! Dr. Forrest C. Shaklee adalah pengasas syarikat Shaklee pada tahun 1956. Beliau menghidapi batuk kering tetapi telah merawat diri sendiri tanpa bergantung pada hospital atau ubat-ubatan. Rawatan beliau ialah rehat yang cukup, makanan berkhasiat, hidup berharmoni dengan Alam.

2)Setiap bulan Shaklee akan mengadakan jualan promosi PERCUMA satu produk dengan pembelian beberapa produk yang sangat bernilai dan menawarkan keahlian PERCUMA dengan pembelian UV200 ke atas.

3)TERBARU!! Shaklee Malaysia telah mendapat pengiktirafan dan dinobatkan sebagai the Best Brand-Nutritional Supplement dalam kategori Best MLM Brand.

4)Produk Shaklee BERBEZA dengan produk kesihatan yang lain kerana ia dicipta dan dirumus dengan gabungan sumber ramuan asli yang sangat berkualiti, dijaga dengan teliti bermula dari penanaman, pemprosesan hinggalah pembungkusannya.

5)Shaklee adalah SATU-SATUnya syarikat supplimen semulajadi yang menjadi Pilihan Pencapai Kelas Dunia. Salah satunya ialah menyediakan NASA dengan minuman rehidrasi khas untuk angkasawan.

6)Kesemua produk Shaklee adalah DIJAMIN akan Keselamatannya, Keberkesanannya, dan Sentiasa Mesra Alam.

7)MENARIKNYA Shaklee ialah, untuk ahli yang berniaga akan mendapat keuntungan runcit bagi setiap produk yang dijual. Ganjaran 3C (Cash, Car dan Convention) diberikan dan ditaja sepenuhnnya bagi yang layak.



Anda layak mendapat keahlian dengan pembelian 2botol vivix atau pembelian sebanyak 200uv
atau 65 ringgit seumur hidup...

sweet nazainik vitamin
SID : 888849
FB : nuraini kamaruzzaman
Tel : 019-771 3487
Email : aushu26@yahoo.com

Asma

Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam.

Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara. Akibatnya, pesakit boleh pengsan.

Asma di kalangan kanak-kanak

Menurut kajian, jumlah kanak-kanak diserang penyakit asma adalah 10 hingga 20 peratus. Selalunya, penyakit ini tidak boleh diubati. Tapi, biasanya kanak-kanak akan sembuh apabila usia meningkat.

Bagi kanak-kanak yang menghidapi asma sederhana, serangan ini akan hilang apabila mencapai usia lingkungan 12 hingga 13 tahun.

Manakala, 50 hingga 60 peratus akan sembuh apabila mencapai usia 20 hingga 25 tahun. Sementara, 20 peratus lagi akan mendapat asma berterusan dan hanya sebilangan kecil saja yang akan sembuh.


Patologi
Pengaktifan sel mast oleh alergen menyebabkan penghasilan sejumlah besar histamina dan IgE
Pencerobohan hingus (mukos) bronkus (lapisan laluan udara) oleh limfosit
Oedema membengkak di bronkial mukosa
Otot licin bronkiol menjadi tebal
Peningkatan eosinophil granulokit
Tersumbat hingus
Pengubahsuaian (herotan) laluan udara


Patogenesis
Masalah utama kelihatannya sistem pertahanan immunologikal: kanak-kanak pada awal asma menunjukkan keradangan melampau di laluan udara.

Epidemiologi memberikan bukti kepada patogenesis: serangan asma menunjukkan peningkatan seluruh dunia; asma lebih biasa di negara kaya, dan lebih tinggi dikalangan mereka yang berpendapatan tinggi di dalam sesebuah negara.

Satu teori adalah ia merupakan penyakit kebersihan. Secara semulajadi, kanak-kanak terdedah kepada bakteria sebaik sahaja dilahirkan, "menghidupkan" sel limfosit Th1 sistem imunisasi yang mengendalikan serangan jangkitan bakteria. Jika perangsang tidak mencukupi (sebagaimana, kemungkinannya dalam persekitaran bersih moden) kemudian asma dan penyakit alahan lain terbentuk. "Hipotesis Kebersihan - Hygiene Hypothesis" mungkin menjelaskan mengenai peningkatan asma dikalangan penduduk kaya.

Teori lain yang berkait dengan di atas mengenai sistem imunisasi badan yang mempertahankan diri daripada sesetengahparasit, seperti cacing pita. Limfosit Th2 dan sel eosinophil yang membantu kita dari cacing merupakan sel yang sama bertanggung jawab bagi tindakbalas alahan. Di negara barat parasit sebegini jarang dijumpai tetapi tindak balas pertahanan badan kekal dan dimulakan dalam badan sesetengan orang oleh sesetengah alahan.

Teori ketiga menyalahkan peningkatan asma ke atas pencemaran udara. Sungguhpun diketahui secara meluas bahawa pendedahan tinggi pada sesetengah bahan kimia industri mampu menyebabkan serangan asma teruk, ia tidak terbukti bahawa proses yang sama bertanggung jawab bagi pembentukan asma. Di Eropah Barah, kebanyakan pencemaran udara menurun dengan jelas dalam tempoh empat puluh tahun sedangkan kes asma meningkat.

Pencetus biasa serangan asma termasuk:
alahan dihidu seperti kutu habuk (house dust mite), debunga, spora kulapuk (mould spores), epithelials binatang peliharaan
udara sejuk
senaman
jangkitan sistem pernafasan
tekanan emosi
aspirin dan ubat seumpamanya
Asma juga merupakan satu penyakit yang dikaitkan dengan keturunan.

Gejala

Gejala utama (cardinal symptom) asma adalah pernafasan bersiul atau berbunyi (wheeze), menunjukkan saluran udara tersekat. Batuk, kadang kala dengan kehadiran lendir jernih (clear sputum). Kebiasaannya ada pelbagai tanda, seringkali dengan permulaan pantas,perubahan cuaca persekitaran dan berkaitan dengan pencetus yang disenarai di atas. Gejala sering semakin teruk pada waktu malam atau ketika berjalan. Peningkatan saluran udara akan menyebabkan sesak nafas. Asma kadang kala berkait dengan masalah ketidakhadaman asid (acid indigestion), terutama dengan pesakit berusia.

Tanda-tanda asma adalah nafas bersiul, masa hembusan lebih panjang berbanding masa mengambil nafas, tisu cekung antara tulang rusuk dan bahagian atas sternum & klavikel, dada mengelembung dan pernafasan bersiul melalui stetoskop (rhonkhi). Dalam serangan asma teruk pesakit mungkin menjadi biru (cyanosed) dan boleh pengsan. Antara serangan asma pesakin mungkin tidak menunjukkan sebarang tanda.


Diagnosis

Dalam kebanyakan kes doktor boleh membuat diagnosa berasaskan gejala dan tanda-tanda biasa. Pertukaran pantas biasa dalam halangan saluran udara boleh dipastikan dengan penurunan fungsi jantung (pulmonari) selepas bersenam atau menghidu histamina, dan kelegaan setelah menghidu ubat bronkodilator. Kebanyakan orang dengan asma mempunyai alahan; ujian alahan positif menyokong diagnosa asma dan mungkin membantu mengelakkan punca serangan. Ujian lain sebagai contoh x-ray dada mungkin diperlukan untuk memastikan penyakit dada yang lain.

Rawatan dan Simptom

Kejadian nafas bersiul dan semput biasanya bertindak balas dengan inhaled bronchodilator yang bertindak dengan menenangkan otot licin ("smooth muscle") pada dinding bronchi (laluan udara). Kejadian lebih teruk mungkin memerlukan pengambilan singkat steroid ditelan yang memendamkan keradangan dan pembengkakan lapisan pada laluan udara.
bronchodilator dihidu
Short-acting selective beta2-adrenoceptor agonists (ex. albuterol (salbutamol), terbutaline)
Antimuscarinics (ex. ipratropium, oxitropium)
Systemic steroids (ex. prednisone, prednisolone, dexamethasone)
Oxygen to alleviate the hypoxia (but not the asma per se) that is the result of extreme asma attacks.
Jika ketidakhadaman asid ("Acid indigestion -GERD") merupakan sebahagian dari serangan, ia juga perlu dirawat atau ia akan memulakan proses keradangan semula.

Langkah mengelak
Punca seperti haiwan peliharaan dan aspirin perlu dipastikan dan dielakkan. Mereka yang mempunyai simptom asma sepanjang hari biasanya berasa lega dengan ubat penghalang berterusan. Ubat penghalang yang paling berkesan adalah steroid yang dihidu.
Penghidu (inhaler ) kortikosteroid (contohnya flutikasone, budesonide, beclomethasone, mometasone)
Leukotriene antagonis (contohnya montelukast sodium, zafirlukast)
Agonist beta2-adrenoseptor tahan lama (contohnya salmeterol, formoterol)
Penstabil sel Mast (contohnya kromolyn sodium (sodium kromoglykate), nedokromil)

Ambil ubat seperti yang dicadangkan oleh doktor. Jika serangan asma semakin teruk, jangan tunggu sehingga janji temu seterusnya. Bawa ubat ke mana-mana saja anda pergi. Elakkan daripada menghisap rokok atau berada berdekatan dengan orang yang menghisap rokok. Ambil ubat sebelum anda ke tempat yang mungkin akan menimbulkan serangan asma. Jika anda sering mendapat serangan asma yang teruk, sentiasalah membawa senarai ubat daripada doktor anda.


info di ambil dari wikipidea
sharing is caring


Friday, 20 February 2015

Kalsium Shaklee Seimbang


Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.






















SID : 88849
SMS : 019-771 3487
Email : aushu_26@yahoo.com
Sweet Nazainik Vitamin
FB : nuraini kamaruzzaman
IG: nazainik
harga Istimewa menanti anda.....

Thursday, 19 February 2015

Testimoni HB meningkat dengan Vitalea

Semua gambar di bawah ini merupakan kepuasan customer terhadap Vitalea yang berjaya menaikkan HB (hemoglobin) mereka....

sapa tak risau oiiiiii kalo HB rendah........
paling tak best asik kene bebel dengan nurse hihihihi
nak buat macam mana kan kalo HB dah rendah...ada yang dah cuba makan macam-macam untuk naikkan HB tapi still rendah.....dulu aini pun macam korang asik la kene bebel.....dulu aini tak kenal lagi produk shaklee.....start anak kedua....aini terus amalkan vitalea ni......
keputusan nya HB aini cantik jerk.....tak pernah bawah 11....Alhamdullilah

korang pulak macam mana......
still ragu-ragu....jom baca kepuasan testimoni customer yang kekurangan HB












bagaimana dengan keputusan anda....masih mahu HB rendah lagi atau berusaha untuk menaikkan Hb anda......


Sweet Nazainik Vitamin
SID : 888849
FB : Nuraini Kamaruzzaman
IG : nazainik
Email : aushu_26@yahoo.com
Tel : 019-771 3487

Wednesday, 18 February 2015

Apa itu Anemia atau Hemoglobin

Anemia, perkataan yang berasal daripada bahasa Greek (Ἀναιμία) yang membawa pengertian "tiada darah", merujuk kepada kekurangan sel darah merah (RBC) dan/atau hemoglobin. Ini mengurangkan keupayaan darah untuk memindahkan oksigen ke tisu-tisu, dan mengakibatkan hipoksia; oleh sebab semua sel manusia bergantung kepada oksigen untuk hidup, tingkatan-tingkatan anemia yang berbeza-beza menimbulkan pelbagai masalah. Hemoglobin (protein yang membawa oksigen di dalam sel darah merah) harus hadir untuk memastikan pengoksigenan yang mencukupi bagi semua tisu dan organ badan.

Tiga kelas anemia yang utama termasuk:

kehilangan darah akut (mendadak) yang berketerlaluan (genting seperti dalam kes pendarahan akibat kecelakaan, atau kronik (melalui kehilangan darah isi padu rendah dalam jangka masa lama);
pemusnahan sel darah yang berterlaluan (hemolisis); dan
pengeluaran/penghasilan sel darah merah yang kurang (hematopoiesis yang tidak berkesan).

Bagi wanita-wanita yang datang haid, kekurangan ferum dalam diet merupakan satu sebab yang umum untuk kekurangan pengeluaran sel darah merah.

Anemia merupakan gangguan darah yang paling biasa. Terdapat berbagai-bagai sebab yang mendasari anemia. Anemia boleh digolongkan melalui berbagai-bagai cara, berdasarkan morfologi atau bentuk sel darah merah, mekanisme etiologi, dan simptom klinikal yang boleh dikesan, antara lain.

Adanya dua pendekatan utama untuk mengelaskan anemia, iaitu pendekatan "kinetik" yang melibatkan penilaian pengeluaran, pemusnahan, dan kehilangan sel darah merah, [1] serta pendekatan "morfologi" yang mengelaskan anemia mengikut saiz sel darah merah. Pendekatan morfologi mempergunakan satu ujian makmal yang murah dan mudah didapati (min isi padu korpuskel, MCV) sebagai titik permulaannya. Sebaliknya, menumpukan perhatian pada persoalan pengeluaran pada peringkat awal membenarkan seseorang doktor untuk mendedahkan kes-kes anemia yang diakibatkan oleh berbilang sebab dengan lebih cepat.


Simptom dan tanda Anemia

Anemia sukar dikesan bagi kebanyakan orang, dan simptomnya kabur. Biasanya, perasaan lemah atau keletihan dilaporkan. Sesak nafas dilaporkan dalam kes teruk. Anemia amat teruk memerlukan tindakbalas pengimbal di manaoutput jantung meningkat dengan jelas, membawa kepada degupan laju (palpitation) dan berpeluh; kegagalan jantungboleh terjadi jika orang yang sudah berumur mengalaminya.

Kulit dan selaput mukosa yang pucat sahaja menjadi tanda utama bagi anemia di tahap berbahaya (severe anemia), dengan itu bukanlah merupakan tanda yang pasti.

Diagnosis

Satu-satu cara mengesan anemia adalah dengan ujian darah. Lazimnya, kiraan darah lengkap boleh dilaksanakan. Selain daripada melaporkan jumlah sel darah merah dan tahap hemoglobin, penganalisis automatik juga boleh mengukur saiz sel darah merah, yakni satu alat penting untuk membezakan sebab-sebabnya.

Kekadangnya, ujian lain diperlu untuk membezakan lagi sebab-sebab anemia. Ini dibincangkan bersama dengan diagnosis pembezaan (bawah). Doktor mungkin juga memutuskan membuat ujian darah penyaringan yang lain untuk menentukan sebab keletihan, tahap-tahap glukosa, kadar pemendapan eritrosit, feritin, ujian fungsi renal serta elektrolitmungkin menjadi sebahagian daripada kajian diagnosis intensif. Tanda-tanda yang senang dikenalpasti bagi pesakit anemia antaranya adalah:

Tanda-tanda pucat pada bibir dan sekeliling mulut, kuku, pelipat dan di bahagian dalam kelopak mata. Tidak bermaya, letih, dan lemah badan. Pendek nafas apabila melakukan senaman.. Pening, pitam disebabkan oleh kurangnya oksigen sampai ke otak. Angina pektoris iaitu suatu keadaan apabila berlaku kesakitan di dada yang diakibatkan oleh oksigen yang sampai ke jantung tidak mencukupi. Palpitasi, iaitu suatu keadaan apabila denyutan jantung menjadi cepat dan kuat secara luarbiasa. Kurang selera makan dan kehilangan berat badan, sukar untuk berjalan; dan mental bercelaru yang disebabkan oleh kekurangan vitamin B12. Penyakit demam kuning (jaundis) terjadi bagi kes anemia hemolitik .

Vitamin yang membantu mengawal anemia atau hemoglobin ini adalah Vitalea

Di dalam vitalea mengandungi

Zat besi yang membantu mencegah Anemia yang sering dialami oleh wanita hamil.

Zat besi juga disokong oleh cooper yang membantu menukarkan zat besi kepada hemoglobin.

Asid folic yang membantu merangsang sel darah merah dan megurangkan resiko anemia.

Mengandungi Vitamin B1,B2,B3,B6,B12,B5 yang mampu merangsang peredaran darah ,membantu tumbesaran fetus,menambahkan tenaga,sebagai penenang,mengurangkan migrain,baik juga untuk kesihatan otak dan kekuatan fizikal.

Vitamin B di sokong oleh BIOTIN yang membantu B complex berfungsi lebih aktif. Biotin juga mampu mencegah rabun,rambut beruban dan gugur,diabetis,sakit otot,ekzema dan radang kulit.

Vitalea merupakan pelengkap nutrisi dalam diet seharian. 

Ujian klinikal telah membuktikan bahawa pangambilan Vitalea selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.

Vitalea telah di pilih sebagai THE BEST MULTIVITAMIN di dalam public interest pada tahun 2000



Sweet Nazainik Vitamin
SID : 888849
019-771 3487
IG : Nazainik
Email : aushu_26@yahoo.com
FB : Nuraini Kamaruzzaman


Tuesday, 17 February 2015

Shaklee Difference

Shaklee Difference

1. SATU-SATUNYA

Shaklee merupakan SATU-SATUNYA syarikat yang melakukan ujian kawalan kualiti melebihi 100,000 ujian setiap tahun.

2. MENARIK

Shaklee menawarkan skim intensif 3C kepada semua Distributor yang aktif Dan layak iaitu Cash, Car Bonus & Convention.

3. MENAKJUBKAN

Dr. Shaklee telah mencipta antara salah satu multivitamin pertama didunia pada tahun 1915 dan MENAKJUBKAN, multivitamin ini masih bertahan sehingga kini Dan telah berusia 100 tahun.


4. BERBEZA

Produk Shaklee adalah sangat BERBEZA dengan produk-produk lain dipasaran Dan apabila anda memilih Shaklee, anda akan tahu 3 perkara yang benar iaitu ianya Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan, Sentiasa Mesra Alam.

5. PERCUMA

Anda boleh mendapatkan keahlian secara PERCUMA hanya dengan membuat pembelian RM650 Dan keatas.

6. DIJAMIN

Produk Shaklee DIJAMIN HALAL Dan mempunyai persijilan halal daripada Islamic Services of America (ISA). ISA merupakan badan persijilan Halal luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia)

7. BARU

Shaklee Malaysia BARU saja memenangi anugerah BEST BRAND LAUREATE 2014-2015 untuk kategori BEST MLM BRAND.



Sweet Nazainik Shaklee Difference 

1. SATU-SATUNYA
Shaklee merupakan SATU-SATUNYA syarikat yang melakukan ujian kawalan kualiti melebihi 100,000 ujian setiap tahun.

2. MENARIK
Shaklee menawarkan skim intensif 3C kepada semua Distributor yang aktif Dan layak iaitu Cash, Car Bonus & Convention.

3. MENAKJUBKAN
Dr. Shaklee telah mencipta antara salah satu multivitamin pertama didunia pada tahun 1915 dan MENAKJUBKAN, multivitamin ini masih bertahan sehingga kini Dan telah berusia 100 tahun.


4. BERBEZA
Produk Shaklee adalah sangat BERBEZA dengan produk-produk lain dipasaran Dan apabila anda memilih Shaklee, anda akan tahu 3 perkara yang benar iaitu ianya Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan, Sentiasa Mesra Alam.

5. PERCUMA
Anda boleh mendapatkan keahlian secara PERCUMA hanya dengan membuat pembelian RM650 Dan keatas.

6. DIJAMIN
Produk Shaklee DIJAMIN HALAL Dan mempunyai persijilan halal daripada Islamic Services of America (ISA). ISA merupakan badan persijilan Halal luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia)

7. BARU
Shaklee Malaysia BARU saja memenangi anugerah BEST BRAND LAUREATE 2014-2015 untuk kategori BEST MLM BRAND.

Dapatkan Keahlian Shaklee secara percuma dengan setiap pembelian 2botol Vivix atau 200uv.....atau 65ringgit seumur hidup.....


Sweet Nazainik Vitamin
Sid: 888849
Tel:019-771 3487
FB: Nuraini Kamaruzzaman
Email : aushu_26@yahoo.com
IG : nazainik

Friday, 13 February 2015

Kurus secara cepat dan berkesan

Tahu tak korang bahawa ......
Sel-sel lemak dalam badan kita boleh bertambah dari sudut bilangan dan saiz. Jadi bila kita makan, makan, makan dan makan macam tak pernah kenyang, kite sebenarnya sedang tambah bilangan sel lemak dan besarkan saiznye....ngeri tak??

Sebab tula sangat mencabar untuk kurus sebab kene fight untuk kecilkan saiz sel-sel lemak yang ada tapi bilangan yang sudah bertambah tidak akan berkurang! Anda kene ingat fakta ni supaya beringat sikit ketika nak telan makanan-makanan yang high calorie and fat.

Untuk mengubah hal-hal yang dah selesa ni maka kenela berjuang dengan sungguh-sungguh. Diet habis habisan, Berpantang give up sebelum kurus.

Tiada kompromi, tiada diet weekday je weekend tak diet, tiada diet tak makan nasi pastu bantai makan fast food, tiada diet sebulan je lepas tu bile penurunan badan sedikit kita dah mengalah, berserah je..no..no..no..no..no!

Sekarang kite masuk cerita tentang Set Kurus Shaklee, yang mana tetap mewajibkan anda untuk kawal makan dan exercise, ni petua untuk kurus.. Tetapi terdapat testimoni yang mengatakan tidak perlu strict makan dah boleh kurus (bagus juga).

Selama saya berdiet dari umur 20 tahun sampaila sekarang, dah macam-macam diet saya try dan semua method-method tu memberi saya 1 kesimpulan.

Makanlah produk apa pun yang paling canggih dan yang paling hot dipasaran untuk hilangkan berat, tapi kalau tidak kurangkan pengambilan makanan dalam diet seharian dan tidak bersenam tidak akan kemane diet awak tu.

Akhirnya kite akan give up dan makan balik banyak-banyak dan badan akan naik lagi banyak (nak ke macam tu??)

tak nak kan

OK, Dalam set ni ada a few product with a few steps you need to follow, 1st kita kena pecahkan atau bakar sel-sel lemak yang berjuta-juta dalam badan kite. 

untuk bakar lemak ialah lecithin dan omega guard.

1. Lecithin, 180 capsule RM 52.50






Menyerap vitamin larut lemak- A,D, E dan K.
Menghalang enapan lemak dihati
Memecahkan lemak dan kolestrol, ‘membersih’ salur darah, pengambilan tambahan dapat mengemulsi dan membantu metabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh
Pengambilan yang banyak dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan seimbang
Mencantikkan otot dan kulit, melembap dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolism sel dan melambatkan penuaan
Meringankan sembelit, meleraikan toksin dalam usus.


Feedback yang diperoleh oleh sahabat2 dan saudara-mara yang menggunakan lecithin ialah mereka tak mampu untuk makan seperti biasa, dari2 pinggan jadi 1 je, rase kenyang dan tak boleh nak makan banyak2, best tak??

2. Omega Guard 90 capsule, RM 136



Membantu penurunan berat badan dengan bertindak seperti hormon meningkatkan keupayaan badan untuk membakar lemak.
Mengurangkan penghasilan lemak yang melindungi organ badan dan disekitar pinggang
Kurangkan selera makan, rasa kenyang yang lebih lama
Kurangkan keradangan dan penakungan air ditisu-tisu badan
Aktifkan pengeluaran air yang tidak perlu dari badan memberikan kesan penurunan berat yang signifikan


Pengambilan omega juga membuatkan kite lebih kenyang untuk tempoh yang lama, experiment terhadap diri sendiri ialah saya tidak lapar selepas 4 jam makan + omega, kalo tak lepas 3 jam perut saya dah menyanyi macam konsert.

Based on pengalaman saya sendiri, selepas menggunakanlecithin dan omega, memang omega guard lebih effective untuk menurunkan berat. Saya akan ambil omega bersama vitamin E Shaklee.

Esoknya saya jadi perasan sebab suke tengok muke sendiri huhu...(jangan termuntah k). Tidak pasti puncanya namun mungkin boleh apply 'bile kita sihat kita akan cantik :))'.

Selepas kerja-kerja pembakaran dan pemecahan lemak giat dijalankan, maka perlulah dikeluarkan lemak-lemak tersebut dari badan dengan cara yang tepat dan berkesan.

Untuk tugasan ini Alfafa Complexlah yang paling sesuai untuk melaksanakannya. Alfafa juga berperanan mencuci hati, darah dan usus (detox-keluarkan toksin dari badan)

3. Alfafa Complex 330 tablet, RM 53.75, 700 tablet, RM 97.50


Mencuci hati, darah dan usus – makanan yang sangat beralkali boleh normalkan kembali badan yang berasid, membersihkan hati, kolon, darah, menyingkirkan toksin dan mencantikkan kulit dan otot.
Penggunaan jangka panjang dapat menyingkirkan lemak dan kolestrol, mengurangkan kolestrol, mengandungi saponin – span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol
Melegakan keletihan
Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastric, sembelit, hepatitis dan hyperacidity
Sangat berkesan untuk pencernaan dan buang angin, menjadikan badan terasa lebih ringan.


Biasanya mereka yang kehilangan berat dalam tempoh yang cepat, akan hilang kepejalan otot, maka badan akan menggeleber dan lembik.Walaupun berat turun dan ini sangat menggembirakan tetapi postur badan tetap bermasalah.

Hal ini berlaku walaupun anda masih mude, bukan orang tue je badan lembik. Maka disinilah peranan yang dimainkan oleh CinchTM Shake dan ESP (Energizing Soya Protein)

4. Cinch TM Shake RM 173





Indeks glisemik rendah – 22; sesuai untuk pengidap kencing manis dan mengekalkan tahap gula darah yang normal dan kekalkan tenaga
Mengandungi Cinch Pro- campuran ekslusif protein diperkayakan dengan leucine-asid amino
Leucine : memelihara otot semasa menurunkan berat badan
Leucine merupakan otot yang membina asid amino yang terdapat didalam protein tertentu.

Kesan pada mereka yang telah mengambil cinch ialah kehilangan lemak, berat, inci pada masa yang sama masih mengekalkan otot mereka.


Lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral
Tinggi protein (24g setiap hidangan) memberikan anda rasa puas dan kenyang
Tinggi serat (6g setiap hidangan)
Sumber soya bebas GMO
Tiada perasa, pewarna atau pemanis tiruan.
Rasa yang sangat enak, memberikan kepuasan semasa menurunkan berat, datang dengan 3 perisa yang sedap, lazat seperti coklat, cafe latte dan vanila.


Cinch Shake sesuai untuk semua golongan lelaki atau wanita sudah berkahwin atau belum, tetapi tidak sesuai untuk ibu mengandung kerana kandungan cinch boleh mengecilkan saiz pinggang dan membakar lemak, dikhuatiri menyebabkan berat bayi anda tidak naik.

5. ESP (Soy Protein Isolate Powder) 850g RM 150



Mengoptimumkan penyerapan nutrien lain
Membekalkan tenaga berpanjangan, kurang rasa lapar even berpuasa!
Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, kulit terasa lembut hanya selepas 2 minggu mengunakannya.
Mengembalikan keserian kulit dan kepejalan otot.
Tiada pengawet, perasa, pemanis tiruan, rasa asli soya dan vanilla
1 hidangan ESP bersamaan 2x daging, 4x telur, 12x susu rendah lemak
Tiada asid urik


Semua produk diatas mempunyai peranan yang penting untuk menurunkan berat anda. Untuk memilih produk mengikut keperluan badan bolehla berbincang dengan saya dahulu. Sebelum tu kite check dulu kenape kite selalu gagal untuk turunkan berat:-


1. Kekurangan nutrisi
2. Sukar untuk diikuti
3. Hasil lambat, sedangkan dah banyak duit keluar
4. Merendahkan kadar metabolisme
5. Tidak berdisiplin dan tidak sabar
6. Nakkan hasil yang cepat tetapi malas bersenam dan gagal mengurangkan pengambilan makanan
7. Kurang minum air masak

Pengambilan air masak 3 liter adalah wajib untuk menurunkan berat, kerana kebiasaan orang yang selalu lapar, mereka sebenarnya tidaklah lapar tapi badan mereka kurang air.Itu yang asyik nak makan je padahal baru makan 15 minit lepas. Badan kite haus tapi isyarat yang otak kite terime ialah kite lapar.

Tapi ramai customer saya yang berat badan cepat turun bila minum air sehari 5 liter, sangat berkesan berbanding yang lain. Mungkin anda boleh cuba dan rasai sendiri hasilnya.

Tak kesian ke ngan badan kite yang dehidrated tapi disumbat pulak dengan junk food, air kopi pekat, biskut yang manis-manis, jeruk dan macam-macamla. Lagilah sel-sel tubuh kite kurang air. Kurang air menyebabkan kite nampak lebih tua dari usia sebenar.


sweet nazainik vitamin
019-7713487
aini
aushu_26@yahoo.com
FB: nuraini kamaruzzaman

Diet Shaklee

diet oh diet...macam mana nak kurus ni,pening ar ,pening ar....
ok dah tak payah nak pening2 sangat la...sekarang ni kan banyak produk kurus kat pasaran....
beza nyer ok atau tak ok jerk,halal ke tak halal,berkesan ke tak berkesan,murah ke mahal.

Baiklah, sekarang kita sambung cerita tentang diet. Macam-macam produk kurus yang menjanjikan saiz badan S hanya selepas 3 bulan menggunakannya. Penurunan purata 10kg sebulan atau lebih bergantung pada saiz asal anda.

Zaman sekarang semua benda nak cepat je, fast food, fast service, fast delivery, fast action, fast result. Lagi cepat sesuatu produk kurus tu boleh turunkan berat maka kite akan nampak produk tu sangat bagus, berkesan, cepat.

Sahabat-sahabat suka saya nak ingatkan kita ni manusia, semua yang ade ditubuh kita ni adalah sel-sel hidup (ciptaan Allah), bukan automatik (ciptaan manusia).

Badan manusia yang kompleks memerlukan masa untukmenerima, mengolah, mengadaptasi sesuatu yang baru diterima.

Macam tu jugakla lemak-lemak yang berada dalam 'comfort zone' dalam badan kita. ‘Aman itu Racun’ selesa buatkan kite malas untuk berusaha menjadi lebih kurus, okla badan macam ni, kalau diet-diet asyik kene perli je, susahla pantang makan,sedap makan ni, macammana nak kawal!

Kadangkala lemak-lemak dibadan kita susah nak susut sebab badan kita kaya dengan toksin. Toksin disimpan dalam sel-sel lemak. Dan badan kita tidak membenarkan sel-sel lemak tersebut hilang sebagai salah satu cara melindungi toksin tersebut..Ya Allah, macammane ni??

Maka langkah pertama yang perlu diambil ialah detox badan kita. Terdapat pelbagai cara keluarkan toksin dari badan yang paling murah dan senang ialah minum air sebanyak-banyaknya, sampai sehari lebih 10 kali kita ketoilet.

Tetapi jika lemak-lemak kita masih teguh tidak berganjak maka kita kene gunakan cara lain. Apa caranya?? Saya akan kongsikan dengan pembeli-pembeli saya sahaja sebab maklumat ini khas untuk mereka. Jika anda ingin tahu, boleh membuat pembelian Set Kurus Shaklee dengan kami. Dan anda akan dapat konsultasi eksklusif dari saya.


sweet nazainik vitamin
SID : 888849
019-771 3487
Aini/Naza
aushu_26@yahoo.com
FB : Nuraini Kamaruzzaman

Tuesday, 10 February 2015

Vitamin Shaklee untuk pesakit Gastrik

BAGAIMANA PULA SUPLEMEN SHAKLEE BOLEH MEMBANTU?


Energizing Soy Protein (ESP)
Sumber protein unggul daripada kacang soya dalam ESP merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut.
nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pecernaan makanan.


B Complex
bertindak sebagai penenang kepada pesakit gastrik selain membantu mengatasi sakit gastrik anda.
melengkapkan keperluan harian tubuh anda yang sangat diperlukan oleh tubuh dan sistem saraf kita.
berlainan sifat dengan pain killer yang hanya bersifat menghilangkan kesakitan yang sementara. Jadi tak perlulah makan pain killer lagi.




Ostematrix
vitamin yang mengandungi kalsium dengan magnesium dan vitamin D
membantu meneutralkan asid yang telah memasuki esofagus dan menyebabkan pedih ulu hati.
kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Sesiapa yang memang gemar minum susu adalah jarang untuk mendapat gastrik.

SWEET NAZAINIK VITAMIN
SID 888849
019-771 3487
AINI/NAZA
aushu_26@yahoo.com
FB : nuraini kamaruzzaman

Pedih Ulu Hati atau heartburn mungkin menghidap GERD

Adakah anda sering merasa pedih ulu hati (heartburn) atau tidak selesa di bahagian dada hingga menular ke kerongkong? Atau pernahkah anda mengalami kembung perut atau sendawa yang kerap, walaupun belum menikmati makanan.

Sekiranya anda mempunyai gejala-gejala ini selain sering rasa masam atau pahit di dalam mulut, sukar menelan makanan, sakit kerongkong dan batuk berterusan seterusnya mengalami gangguan tidur akibat simptom-simptom tersebut, anda mungkin menghidap GERD.

GERD (gastroesophageal reflux disease) merupakan penyakit biasa di Barat dan kini semakin banyak dikesan pada penduduk Asia, terutamanya golongan muda di bawah umur 40 tahun.

GERD adalah keadaan yang timbul akibat refluks atau regurgitasi kandungan perut ke salur pemakanan (esofagus) menyebabkan komplikasi atau simptom yang menyukarkan kehidupan harian pesakit.


Kenali GERD

Pada kebiasaannya, asid dalam perut hanya memasuki salur pemakanan dalam jumlah kecil sahaja dan akan segera dineutralkan kembali. Bagaimanapun dalam kes GERD, jumlah asid yang banyak disalurkan ke esofagus apabila injap terbuka dan dalam jangka masa panjang mungkin menyebabkan lapisan tisu saluran itu terhakis.

Bagi pesakit GERD, hakisan berulang sehingga ke sel-sel saraf akan menyebabkan kesakitan atau ketidakselesaan di bahagian dada.

Kesakitan ini berpunca daripada kumpulan saraf berhampiran jantung yang dikongsi bersama salur esofagus. Kumpulan saraf ini dikongsi memandangkan esofagus melalui belakang jantung sebelum bercantum ke perut.

Disebabkan kedudukan struktur seperti ini, pesakit tidak akan sakit pada perut tetapi akan merasa sakit pada tengah dada (sternum) dan kerap pedih ulu hati. Pesakit juga akan kerap merasa masam (asid) atau pahit di dalam mulut akibat masalah refluks asid ini.


Merana Dalam Diam

Ramai pesakit GERD yang 'merana dalam diam' akibat tidak mengetahui mereka menghadapi masalah refluks asid ini.

Dianggarkan 15-20% daripada populasi penduduk di Malaysia menghidap GERD dan jumlah ini mungkin lebih tinggi di bandar-bandar utama dalam kelas umur yang masih bekerja. Kajian terkini juga menunjukkan lebih 50% pesakit asma yang susah untuk dikawal menghidap GERD.

Selain itu, penyakit ini juga tinggi di kalangan pesakit laringitis kronik yang memberi kesan kepada pita suara mereka. Masalah tidur yang dihadapi pesakit GERD juga meningkat dengan jumlah kejadian pedih ulu hati yang berlaku dalam seminggu.


Punca GERD

Punca sebenar refluks masih belum diketahui tetapi berkemungkinan melibatkan fungsi sphincter atau cerutan yang memisahkan esofagus dan perut yang semakin lemah, menyebabkan asid memasuki esofagus.

Faktor lain yang dilihat meningkatkan risiko menghidap GERD termasuklah :

* Obesiti (kegemukan)

* Jantina (lelaki lebih mudah mendapat GERD)

* Usia (risiko meningkat dengan usia)

* Bangsa (kaum India lebih mudah menghidapi GERD) dan

* Gaya hidup (pengambilan alkohol dan rokok)

PETIKAN INI DI AMBIL DI 
http://www.sihatselalu.com.my/2012/05/pedih-ulu-hati-simptom-gerd.html


SWEET NAZAINIK VITAMIN
019-771 3487
AINI/NAZA

Rawatan Gastrik

Rawatan Gastrik

Ada 3 jenis ubat untuk gastrik iaitu :

* Antasid - bertindak memperbaiki dan memberi lapisan tambahan kepada lapisan pertahanan (mukosa) yang diambil 3 kali sehari

* Antagonis H2 - berfungsi mengurangkan rembesan asid. Ubat antasid dan antagonis H2 diberi untuk gastritis

* Perencat pam proton (PPI) - bertujuan mengurangkan rembesan asid dengan lebih berkesan; biasanya diberi kepada pesakit yang alami gastritis teruk atau ulser perut

Masalah yang kerap berlaku ialah pesakit tidak menghabiskan ubat diberi dan biasanya mereka berhenti mengambil ubat selepas 3 atau 4 hari iaitu apabila kesakitan hilang.


Mengapa perlu menghabiskan ubat? Ubat diberi sebenarnya membantu memulihkan lapisan pertahanan dalam perut dan ia mengambil masa 2 minggu untuk kembali normal. Memberhentikan pengambilan ubat selepas 3 atau 4 hari bermakna anda sengaja mengundang gastrik untuk datang balik.

Malah lebih baik jika pesakit jalani pemeriksaan teropong perut (endoskopi) untuk mengetahui tahap masalah dan melihat sama ada pesakit mengalami jangkitan bakteria H pilori bagi menentukan jenis ubat yang sesuai.

Jaga Pemakanan, Ubah Gaya Hidup

Selain pengambilan ubat, pesakit perlu menjaga pemakanan dan mengubah gaya hidup bagi mengelak serangan gastrik berulang. Antara perubahan yang perlu dilakukan ialah :


* Berhenti merokok dan minum minuman beralkohol

* Hentikan pengambilan ubat tahan sakit

* Amalkan pemakanan sihat dan makan secara teratur (sarapan, makan tengah hari dan malam). Pada bulan puasa, kena bangun sahur dan sebaiknya melewat-lewatkan bersahur

* Makan sedikit-sedikit tetapi kerap

* Kurangkan makanan berempah, bercili, masam

* Kurangkan minuman mengandungi kafein (kopi, teh dan minuman berkarbonat)

* Ambil susu kerana sifat susu yang beralkali boleh mengurangkan keasidan perut

* Kurangkan pengambilan makanan yang disifatkan berangin. Jenis makanan ini berbeza antara individu dan ubah suai mengikut keperluan masing-masing


PETIKAN DI AMBIL DARI
http://www.sihatselalu.com.my/2010/08/tanda-dan-rawatan-gastrik.html


Tanda-tanda Gastrik

Gastrik antara masalah sangat lazim dan secara umumnya ia boleh dibahagikan kepada 2 jenis iaitu gastritis (keradangan lapisan mukosa yang melapik dinding perut) dan ulser perut atau peptik pada lapisan sel yang lebih dalam (lebih teruk berbanding gastritis).

Biasanya apabila orang berkata mereka ada masalah gastrik, ia merujuk kepada keadaan pertama (gastritis).

Secara semula jadi, sel perut kita menghasilkan asid hidroklorik (dengan pH 1 hingga pH 2) yang berfungsi mencerna makanan. Asid ini kuat dan jika terkena tangan, kulit akan terkakis. Sel perut menghasilkan lapisan mukosa (lapisan pertahanan) sebagai pelindung daripada kesan asid hidroklorik.

Pengeluaran atau rembesan asid hidroklorik berlaku apabila ada makanan untuk memulakan proses pencernaan dan gastrik berlaku apabila tiada keseimbangan antara kuantiti rembesan asid hidroklorik (terlalu banyak) dengan kekuatan lapisan pertahanan (menjadi lemah). Jika lapisan pertahanan ini menjadi lemah, ulser berlaku kerana asid hidroklorik boleh sampai ke sel dan menyebabkan keradangan.


Jika orang mengadu sakit perut ketika lapar, ia menandakan asid hidroklorik terlalu banyak dalam perut dan sebaliknya jika sakit perut selepas makan, ia mungkin menandakan masalah ulser perut kerana lapisan mukosa yang sudah lemah.

Tanda Gastrik

Tanda gastrik mudah dikesan kerana ia menyebabkan ketidakselesaan pada perut. Antara tandanya ialah :

* Sakit perut (pada bahagian atas perut atau abdomen)
* Rasa senak, berangin atau pedih
* Rasa tidak selesa
* Kembung, sendawa berulang kali dan kerap kentut selepas makan
* Rasa mual (loya) dan muntah
* Hilang selera makan
* Berat badan turun (pada peringkat teruk)

Jika sampai peringkat teruk, ulser perut menyebabkan pendarahan dan ia boleh dilihat dalam 2 bentuk iaitu :

* Najis menjadi hitam seperti tar
* Muntah mengandungi darah atau berwarna gelap seperti kopi


Siapa Yang Berisiko?

Gastrik adalah masalah sangat lazim dan boleh berlaku pada sesiapa saja. Secara umumnya lebih ramai lelaki mengalami masalah gastrik dengan nisbah 1.5 hingga 2 kali ganda berbanding wanita. Ia biasanya disebabkan gaya hidup dan faktor risiko seperti :

# Individu yang kerap mengambil ubat tahan sakit dalam tempoh lama seperti ubat anti keradangan bukan steroid (NSAID). Ini termasuk aspirin (yang diambil pesakit jantung untuk mencairkan darah)

Tempoh pengambilan ubat yang membolehkan seseorang mengalami gastrik berbeza antara individu kerana bagi orang yang sensitif, pengambilan selama beberapa minggu boleh menyebabkan masalah ini

# Merokok dan banyak minum minuman keras. Asap rokok dan alkohol boleh memberi kesan negatif dan mencederakan lapisan pertahanan (lapisan mukosa)


# Jangkitan bakteria Helikobakter pilori (H pilori). Bakteria ini berupaya melemahkan lapisan mukosa melalui 2 cara iaitu :

i) Bakteria H pilori menghasilkan enzim urase yang memecah atau menguraikan urea kepada ammonia. Ammonia ini bahan toksik yang boleh menjejaskan lapisan mukosa. Kehadiran banyak ammonia melemahkan lapisan pertahanan yang menyebabkan asid hidroklorik boleh sampai ke sel dan mengakibatkan keradangan

ii) Bakteria H pilori mempunyai bentuk berpilin (berlingkar). Jadi ia boleh membuat lubang pada lapisan mukosa (seperti lubang cacing) yang akhirnya melemahkan lapisan pertahanan ini

# Individu yang banyak mengalami tekanan sama ada tekanan kerja, peribadi, sosial atau mendapat jangkitan kuman yang teruk juga lebih berisiko diserang masalah gastrik. Malah masalah gastrik juga kerap dikesan pada pesakit yang baru menjalani pembedahan besar kerana pembedahan juga adalah satu bentuk tekanan kepada badan.

# Individu yang suka mengambil ubat tradisional, terutama yang mengandungi akar kayu. Ia termasuk ubat tradisional Cina dan Melayu kerana kebanyakan ubat tradisional dicampur steroid supaya ia lebih berkesan dan mujarab.


CADNGAN SUPLIMENT UNTUK GASTRIX DARI KAMI
ESP - Membantu membekalkan tenaga dan mencegah migrain,gastrk,tiada asid urik dan mudah diserap
PEPERMINT GINGER - melegakan ketidakselesaan perut,mengurangkan angin dalam badan
OSTEMATRIX - membantu mengeluarkan angin di dalam badan dan menuteralkan asid urik yang terdapat dalam badan.

PETIKAN DI AMBIL DARI
 http://www.sihatselalu.com.my/2010/08/tanda-dan-rawatan-gastrik.html

sweet nazainik vitamin
019-771 3487
aini/naza

Saturday, 7 February 2015

Kelebihan Vita-Lea



KEISTIMEWAAN VITA-LEA® IRON FORMULA SHAKLEE
1) 2 kali lebih antioksidan untuk mencegah kerosakan fungsi imun berpunca daripada radikal bebas.
2) 2 kali lebih kalsium untuk pembinaan tulang.
3) 2 kali lebih magnesium untuk mengekalkan rentak jantung, otot, dan fungsi saraf.
4) 2 kali lebih Beta karotenauntuk membentuk vitamin A yang lebih biopotent.
5) 3 kali lebih selenium untuk melindungi paru-paru, kolon dan prostat.
6) 3 kali lebih vitamin K untuk menyokong proses pembinaan tulang.
7) 6 kali lebih boron untuk menyokong kesihatan tulang.
8) 10 kali lebih Biotin yang menyokong proses pengeluaran tenaga.
9) Menggunakan Sistem Penyerapan Bioaktif berpaten eksklusif untuk Shaklee untuk meningkatkan penyerapan asid folik iaitu nutrien penting untuk kesihatan keseluruhan sel.
10) Menjalani 349 ujian kualiti yang ketat untuk menjamin keaslian dan keberkesanan produk.

SIAPA PERLU AMBIL VITA-LEA® IRON FORMULA
1. Individu dewasa yang mementingkan kesihatan dan kecergasan tubuh jangka panjang.
2. Individu yang tidak lengkap diet hariannya.
3. Individu yang ingin meningkatkan sistem imun.
4. Remaja yang sedang membesar.
5. Lelaki dan wanita tidak kira peringkat umur.
6. Wanita hamil, menyusukan anak dan dalam pantang.
7. Wanita hamil atau sesiapa sahaja yang mengalami masalah Hb rendah.


Memang tidak dinafikan terlalu banyak keistimewaan Shaklee VITA-LEA® IRON FORMULA ini. Harganya pula? Dengan harga runcit RM88.75 untuk 120 tablets dengan penggunaanya kurang lebih 4 bulan, tentu kesannya lebih menguntungkan berbanding harganya dan pastinya pelaburan anda berbaloi. Sehubungan itu,SILA HUBUNGI SAYA untuk sebarang pertanyaan, pesanan dan menikmati potongan harga istimewa.

* Shaklee ID No : 888849
* SMS/Call : 019-771 3487
* Email : aushu_26@yahoo.com
* Add friend/PM: Nuraini Kamaruzzaman


Set Hamil Shaklee

Ramai kawan-kawan saya yang sedang hamil. Tahniah.. Pasti anda mahu mencipta memori indah dan menyeronokkan semasa hamil kan? Pengambilan supplements Shaklee boleh membantu anda.

Vitamin Shaklee adalah semulajadi tanpa pewarna, perisa dan pengawet tambahan. Dan ia tidak memerlukan silica gel untuk memelihara keasliannya. Kebanyakkan vitamin/ supplement lain mengandungi silica gel, pewarna, perisa dan pengawet tambahan.


ESP membantu perkembangan sel tubuh bayi dalam kandungan. Keperluan protein meningkat ketika wanita sedang mengandung kerana protein diperlukan untuk membina placenta dan sel tubuh bayi. Amalan mengambil ESP ketika mengandung juga dapat mencantikkan kulit bayi.

Vita-Lea adalah multivitamin yang jauh lebih baik dari Obimin. Ia membantu melengkapkan kekurangan nutrient ibu mengandung yang banyak diserap oleh bayi. Keistimewaan Vita-Lea ia mengandungi iron formula yang membantu mencegah anemia yang sering dialami oleh wanita hamil.

OsteMatrix untuk menyokong bekalan kalsium dalam tubuh. Bayi memerlukan kalsium yang tinggi untuk pembentukan tulang, sistem saraf, otot dan hati yang sihat. Bayi akan mendapatkan bekalan kalsium ini dari tubuh ibunya, maka wanita mengandung perlu sentiasa memastikan jumlah kalsium adalah mencukupi untuk keperluan bayi dan untuk ibu itu sendiri. OsteMatrix juga boleh mencegah masalah kejang atau simpul biawak yang sering dialami oleh ibu mengandung.

B-Complex dilengkapi dengan asid folik dan lapan vit B beserta Folic Acidyang penting untuk saraf dan baik buat ibu hamil.

Vitamin C untuk menguatkan sistem imun badan.

Omega Guard adalah pengganti untuk supplement NeuroGain. Ia mengandungi DHA dan EPA untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan. Supplemen ini perlu diambil mulai trimester kedua dan ketiga.

Hubungi saya untuk tempahan dan mengetahui bagaimana anda boleh mendapatkan produk Shaklee dengan harga diskaun.

Facebook: Nuraini Kamaruzzaman
Shaklee ID: 888849
Emel/ YM: aushu_26@yahoo.com
SMS/ Whatsapp: 019-771 3487

Monday, 2 February 2015

testimoni vivix dan pesakit diabetis

Serba sedikit testimoni vivix dan pesakit diabetis atau kencing manis.

Kencing Manis ,Darah Tinggi,Sakit Lutut
makan kenduri dan makan makanan yang manis-manis tapi gula dalam badan still rendah...


Sembuh Strok Seluruh Badan hanya dengan Vivix



Kencing Manis dari 15 turun ke 10
 Diabetis dari 29 jadi 11

Pulih dari Diabetis dengan Peangamalan Vivix selama 7bulan











dah nampak hasil nyer
sebenarnya ramai lagi yang dah berjaya pulih dari diabetis hanya dengan vivix...
tapi harus la konsisten minum vivix.....bukan apa awak sakit dah lama....bila time nak pulih awak nak pulih cepat-cepat,mana aci kalo begitu.......jadi haruslah bersabar.....mungkin amik masa sikit tapi result sangat mengujakan....

jangan berlengah lagi untuk menempah sila hubungi aini di 019-771 3487
cod area gelang patah,bukit indah,tampoi,skudai.perling.kulai
sprecial cod tangkak dan segamat

Dialisis buah pinggang dan vivix

Firstly saya nak bagi soft reminder, nak pulihkan buah pinggang bukan berlaku dalam semalaman, sebotol, atau dalam masa singkat. Sedangkan buah pinggang tu nak rosak pun ambil masa berpuluh tahun, pastinya nak memperbaiki kerosakan buah pinggang makan masa berbulan-bulan. 

 Vivix cecair dan dosnya hanya sesudu kecil sehari. Tidak membebankan buah pinggang anda. Lagi pula dialisis walaupun ia penting, ia bukanlah memulihkan buah pinggang anda. Dialisis hanya membersihkan darah dan bukan memulihkan organ buah pinggang. Anda tak akan sembuh dengan dialisis melainkan anda mengambil inisiatif diet yang memperbaiki sel dalaman.

Jika anda berubat di hospital pun doktor tidak memberi jaminan anda akan pulih dengan pengambilan ubat-ubat hospital. Kerana tu anda ada pilihan untuk berikhtiar dengan cara apa. Vivix membantu sel-sel rosak untuk pulih melalui keunikan campuran resveratrol dan poliphenol. 100% dari sumber tumbuhan dan dijamin halal kerana mempunyai sijil halal diiktiraf JAKIM. Vivix merupakan makanan maka ia tidak dikategorikan sebagai ubatan. Soalan yang saya selalu terima adalah berapa lama nak nampak kesan?

Banyak penyakit berkaitan buah pinggang dan bagi saya secara peribadi menganggap Vivix adalah supplement yang sangat disyorkan untuk penyakit yang berkaitan kegagalan buah pinggang seperti diabetes, gout, dan lain-lain. Penggunaan Vivix adalah seperti peluang kedua untuk anda menikmati kehidupan dan kesihatan lebih baik. Anda lepaskan peluang ini, saya tak rugi :-) Jika berminat boleh hubungi saya. Harganya sangat berbaloi dengan kualitinya kerana Vivix memang tiada yang setanding.

jangan berlengah masa lagi
untuk menempah sila hubungi aini di 019-771 3487
cod kawasan gelang patah,tampoi,skudai,taman u,utm,kulai,bukit indah,nusajaya
special cod tangkak n segamat



Apa itu kanser ?

Pada 1952, Dr Ernes T Krebs, seorang Bio Kimia dan beberapa saintis perubatan mendakwa bahawa penyakit kanser adalah penyakit kekurangan nutrisi tubuh badan. Ramai saintis telah membuat kajian bagi merungkai penyakit kanser.

Apakah kanser?

Kanser ialah sel yang terhasil secara tidak normal dalam badan seseorang. Satu kelompok sel kanser dipanggil tumor dan jika tidak dirawat ia boleh membesar dan merebak ke anggota badan yang lain.
Tumor ini akan mengelilingi sel dan mengambil khasiat daripada sel. Tumor ini mungkin adalah kanser. Sel-sel kanser ini akan berkembang dan tersebar ke organ badan yang lain melalui saluran darah dan limpa.
Setiap orang ada sel kanser dalam badan. Sel kanser ini tidak kelihatan dalam ujian atau pemeriksaan piawai sehinggalah mereka telah berganda ke beberapa juta.
Sel kanser tidak mempunyai bentuk khas, wujud dalam pelbagai saiz dan berbeza daripada sel sihat yang mempunyai bentuk seragam. Ia boleh dilihat dengan jelas di bawah mikroskop.

Bagaimana Sel KANSER membiak?
Sel kanser akan membuat 'laluan' sendiri dan menjangkiti dari satu tisu ke tisu lain. Lama-kelamaan sel kanser yang bertambah banyak akan merebak dari kawasan permulaan ke organ lain melalui saluran darah atau sistem limpa. Rawatan awal boleh mencegah masalah ini.

Adakah KANSER boleh berulang selepas rawatan?
Ya! Kanser adalah sejenis penyakit yang boleh berulang walaupun sudah dirawat. Kadar kejadian kanser yang berulang adalah bergantung kepada jenis kanser, peringkat kanser, kekuatan badan penghidap kanser,samada rawatan yang diberikan mencukupi dan terdapat juga kajian menunjukkan bahawa individu yang mempunyai kekuatan dalaman, bersikap positif serta emosi yang stabil dapat melawan kanser dengan lebih berkesan dan mempunyai kadar penyembuhan yang lebih baik.

Melalui kajian juga kita tahu makanan untuk sel kanser membiak adalah yang bersifat asid..kerana itu pengambilan Alfalfa yang bersifat alkali mampu merencatkan perkembangan sel kanser. Pengambilan Alfalfa mampu menghalang sel kanser dari membiak. Kimoterapi pula membunuh sel kanser disamping sel-sel sihat yang lain. 

-

Di sinilah Vivix berperanan besar dalam memperbaiki semula sel-sel sihat. Pembaikan itu berlaku sehingga ke tahap selular DNA tau. Mana DNA yang rosak Vivix bantu sihatkan malah menambah tempoh hayat DNA (DNA pun ada hayat ye). Bila kita sakit tak kira la sakit apa, banyak DNA kita rosak dan mati.



untuk mendapatkan produk shaklee sila hubungi aini di 019-771 3487
cod kawasan gelang patah,skudai,kulai,tampoi,bukit indah.nusajaya.
special cod tangkak dan segamat.