Monday 6 April 2015

Masalah yang berkaitan dengan Hati

Beberapa pakar perubatan mengatakan, kerosakan hati dapat dilihat dengan menggunakan CT scan. Namun, gangguan organ hati dapat dilihat dari bentuk fizikal seseorang.

Berikut adalah bahagian tubuh yang menunjukkan ada masalah hati,


Lingkaran gelap pada mataLingkaran gelap pada atas dan bawah mata berkaitan dengan kerosakan organ hati. 

Memang pada dasarnya banyak yang beranggapan bahawa lingkaran hitam di sekitar mata hanya bentuk kelelahan tubuh. Tetapi hitamnya lingkaran mata adalah satu tanda bahawa seseorang mengidap penyakit hati.


Mata berwarna kuning Mata yang berwarna putih akan berubah menjadi kuning.

Ini merupakan tanda agar kita harus segera melakukan pemeriksaan perubatan.






Perut menjadi buncit
Perut yang membesar tetapi tidak mencerna banyak makanan merupakan tanda dari gangguan organ hati. Sebabnya perut yang membengkak akibat adanya infeksi dan kerosakan di hati.


Bau mulut yang menyengat
Bau mulut seperti ikan busuk atau bawang busuk juga dinilai salah satu gangguan dari fungsi hati. Hal ini berkait dengan faktor kelebihan ammonia yang dihasilkan dalam tubuh.


Selain mengamalkan vitamin DTX Complex ini, gaya hidup seseorang perlu diubah. Pengarah Unit Perniagaan Penjagaan Kesihatan Pengguna Sanofi, James Wong, berkata membran sel hati boleh terjejas disebabkan gaya hidup kurang sihat seperti pengambilan makanan berminyak, minum arak, merokok, pengambilan terlalu banyak ubat atau jangkitan daripada virus tertentu.


''Apabila membran sel hati dibaiki dan digantikan secara beransur-ansur, hati sembuh secara perlahan-lahan, seterusnya memulihkan kesihatan," jelasnya.


"Pendekatan menyeluruh perlu digunakan untuk mencegah penyakit hati. Selain daripada mengambil ubat, individu perlu mengubah gaya hidup dengan mengamalkan diet yang sihat dan bersenam.


''Amalan gaya hidup yang sihat meningkatkan kesihatan hati sambil menggalakkan kesejahteraan umum," tambahnya.



Jom kita baca testimoni di bawah



Kesihatan bukan untuk diabaikan. Jika anda ada tanda-tanda di atas segeralah berjumpa doktor untuk mengesahkan penyakit anda. Selain ubat dari doktor, kita boleh berikhtiar dengan DTX Complex.




_______________________________________________________

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.






Nuraini Kamaruzzaman
019-771 3487
aushu_26@yahoo.com
shaklee ID : 888849

No comments: