Thursday 9 April 2015

Apa itu DTX Complex

Apakah Shaklee DTX Complex ? 

DTX-Complex Shaklee Shaklee DTX Complex merupakan suplemen yang dirumus dengan nutrien untuk mengekalkan fungsi hati yang sihat.

 Ia mengandungi formula herba yang unik dengan kandungan anti-oksidan untuk mempertingkatkan aliran hempedu. Campuran dan ekstrak daripada kombinasi unik bahan-bahan botani gabungan ekstrak biji benih pokok susu tisel, schizandra, cendawan reishi (herba yg kaya dengan anti-oksida) dan ekstrak dandelion, kunyit, dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu.

 Hati merupakan organ yang sangat penting di dalam tubuh, tetapi selalu tidak diambil berat oleh kita. Ia berkeupayaan untuk membina semula (tumbuh semula). Sebagai contoh, serangan jantung akan merosakkan organ jantung tetapi sebaliknya serangan kepada hati akibat daripada pengambilan alkohol yang berlebihan juga akan merosakkan hati.

 Namun, ia berupaya membaiki dan membaikpulih dirinya sendiri. Jadi bayangkan bagaimana jika ia kerap rosak kerana seringkali diserang oleh radikal bebas dan tidak lagi boleh dibaikpulih semula? 

Tahukah anda bahawa hati adalah organ terbesar dalam tubuh kita yang berperanan sebagai pembersih racun dalam tubuh kita? 
Sebesar manakah saiz hati? 

Saiz hati adalah sebesar sebiji bola sepak! Ya, hati adalah organ yang kedua terbesar selepas kulit. Hati manusia dewasa mempunyai berat antara 1.3 - 3 kilogram. Ia adalah organ lembut berwarna perang kemerahan yang terletak di bawah diafragma di sebelah kanan badan kita. Ia juga menjadi alas bagi pundi hempedu.

 Tugasnya hati adalah melakukan detoksifikasi setiap hari untuk memastikan seluruh organ tubuh kita berfungsi secara normal. Selain itu, hati juga bertanggungjawab :

Menghasilkan hempedu yang penting bagi sistem penghadaman mengawal kandungan kandungan gula dalam darah bertindak sebagai penyimpan vitamin dan mineral membantu dalam penghasilan protein

Pengambilan junk food, fast food, processed food, rokok, makanan berminyak, minuman beralkohol, pencemaran dan sisa toksik, menghidu asap kenderaan, kilang, bahan kimia, ubat-ubatan yang berterusan akan membebankan hati kita untuk memprosesnya. 

Proses perkumuhan juga akan terganggu menyebabkan sisa toksik terkumpul di dalam tubuh. Apabila fungsi hati terganggu, timbunan toksin dalam badan akan menyerang organ tubuh yang lain. Antara petanda hati kita mempunyai masalah ialah sering merasa letih yang melampau, loya dan hilang selera makan, air kencing berwarna gelap serta kulit menjadi gatal dan kemerah-merahan. kita akan mudah jatuh sakit, malah kegagalan fungsi hati juga boleh menyebabkan kematian. 

Perbezaan DTX Complex Shaklee : Kajian menunjukkan bahawa kandungan utama di dalam DTX Complex Shaklee mengandungi ekstrak biji benih pokok susu tisel Biji ‘Milk thistle’ yang menghasilkan 80% silymarin menyokong keupayaan badan menghasilkan protein bagi membantu menjana semula sel-sel hati. Telah digunakan dalam perubatan tradisional di Eropah selama lebih daripada 2000 tahun. 

Selain itu, ia juga mengandungi bahan-bahan yang telah digabungkan secara unik dan saintifik, dihasilkan daripada pelbagai tumbuhan herba semulajadi yang tinggi kandungan antioksida seperti : 

Biji ‘Schizandra Cina’ Menghalang toksin dalam badan Menggalakkan protien sintesis (pertumbuhan sel baru) Mengandungi Antioksida 

Cendawan Reishi Di China, dipanggil ‘Ling Zhin’ Digunakan secara tradisional selama lebih daripada 4000 tahun Mengandungi Antioksida 

Dandelion Kaya dengan vitamin A, B, C, D & zat besi Mengandungi ‘Cynarin’ Kebaikan: melancarkan pengaliran hempedu 

Kunyit Digunakan secara tradisional dalam masakan Mengandungi ‘curcumin’ Kebaikan : mencegah barah hati & kesihatan pundi hempedu 

Ekstrak Artichoke Rendah kalori dan lemak, tinggi serat Mengandungi ‘cynarin’ Kebaikan : melancarkan pengaliran hempedu 

Hati boleh dianggap sebagai industri pemprosesan dalam tubuh manusia untuk menjalankan fungsi-fungsi kritikal dan membantu sistem penghadaman dengan meransang penghasilan hempedu selain berupaya mencegah batu karang. Jauhi prasangka buruk. Sayangilah hati anda dengan niat yang baik-baik serta pemakanan yang baik-baik juga. Produk semulajadi bergred antarabangsa yang sudah terbukti mampu meningkatkan taraf kesihatan ramai orang. Saya memang yakin dan berpuas hati. Saya dah rasa bermacam kebaikan di sebalik namanya yang semakin hari semakin mendapat tempat di hati mereka-mereka yang mementingkan kesihatan.



_______________________________________________________

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.






Nuraini Kamaruzzaman
019-771 3487
aushu_26@yahoo.com
shaklee ID : 888849

No comments: