Monday 7 October 2013

Sakit Sendi Leher

Sakit Sendi Leher

Sakit sendi leher atau sakit leher
Adalah disebabkan oleh keadaan sakit sendi seperti sakit sendi rheumatoid, osteoarthritis, fibromyalgia dan lain-lain. Ia adalah satu keadaan di mana sakit sendi tulang rawan dalam sendi yang haus akibat kecederaan, proses penuaan, atau gabungan kedua-duanya.

Tanda-tanda biasa sakit sendi leher dan sakit di leher. 
Gejala-gejala ini boleh menjadi teruk apabila berdiri berbanding dengan berbaring, seperti yang semakin hebat kesan graviti pada tulang belakang. Juga pada masa-masa tidur pada waktu malam menjadi lebih teruk keadaannya; otot leher berada dalam keadaan santai ketika tidur, dan tanpa sokongan otot ini terdapat lebih banyak tekanan pada saraf yang telah dimampatkan. Ini menyebabkan keradangan yang lebih dan kesakitan.

Tanda-tanda yang mengiringi kesakitan leher pesakit kesemutan, kebas, dan membakar, teras macam elektrik di lengan, lengan dan tangan secara keseluruhannya. Sakit kepala di bahagian belakang leher adalah satu lagi tanda-tanda sakit leher.

Berbaring terbiar tidak akan mengurangkan sakit sendi leher. Kajian telah menunjukkan bahawa orang-orang yang kurang aktif menderita lebih daripada orang-orang yang aktif. Aktiviti-aktiviti yang memainkan peranan penting dalam mengurangkan sakit leher adalah terapi urut, senaman leher dan latihan postur. Penggunaan ubat-ubatan harus menjadi pilihan terakhir.

Terdapat postur biasa dan senaman leher yang akan membawa kembali pelbagai gerakan untuk melegakan kesakitan dan ketegangan. Untuk latihan postur, satu set band senaman dan bola senaman diperlukan. Senaman leher boleh dipelajari dari ahli terapi. Fleksibiliti, peredaran dan pergerakan yang meningkat dengan terapi urut. Kelonggaran yang dihasilkan membantu dalam melegakan kesakitan.

Untuk sesetengah orang pengurangan sakit leher boleh berkesan dilakukan dengan teknik-teknik alternatif seperti akupunktur dan homeopati. Dalam keadaan apabila kesakitan menjadi tertahan, ubat tahan sakit boleh digunakan untuk meringankan kesakitan.Penggunaan ubat tahan sakit harus menjadi pilihan terakhir kerana ia boleh menghasilkan kesan sampingan.

Salah satu cara yang berkesan ialah mengambil suplemen vitamin seperti AJHT yang mengandungi anti radang semulajadi dan dalam masa yang sama AJHT Membekalkan glukosamina yang merupakan lender sendi bertindak sebagai kusyen. Elakkan sakit sendi

Whatsaap :019-771 3487
SID : 888849
Sweet Nazainik Vitamin

No comments: