Friday 13 February 2015

Kurus secara cepat dan berkesan

Tahu tak korang bahawa ......
Sel-sel lemak dalam badan kita boleh bertambah dari sudut bilangan dan saiz. Jadi bila kita makan, makan, makan dan makan macam tak pernah kenyang, kite sebenarnya sedang tambah bilangan sel lemak dan besarkan saiznye....ngeri tak??

Sebab tula sangat mencabar untuk kurus sebab kene fight untuk kecilkan saiz sel-sel lemak yang ada tapi bilangan yang sudah bertambah tidak akan berkurang! Anda kene ingat fakta ni supaya beringat sikit ketika nak telan makanan-makanan yang high calorie and fat.

Untuk mengubah hal-hal yang dah selesa ni maka kenela berjuang dengan sungguh-sungguh. Diet habis habisan, Berpantang give up sebelum kurus.

Tiada kompromi, tiada diet weekday je weekend tak diet, tiada diet tak makan nasi pastu bantai makan fast food, tiada diet sebulan je lepas tu bile penurunan badan sedikit kita dah mengalah, berserah je..no..no..no..no..no!

Sekarang kite masuk cerita tentang Set Kurus Shaklee, yang mana tetap mewajibkan anda untuk kawal makan dan exercise, ni petua untuk kurus.. Tetapi terdapat testimoni yang mengatakan tidak perlu strict makan dah boleh kurus (bagus juga).

Selama saya berdiet dari umur 20 tahun sampaila sekarang, dah macam-macam diet saya try dan semua method-method tu memberi saya 1 kesimpulan.

Makanlah produk apa pun yang paling canggih dan yang paling hot dipasaran untuk hilangkan berat, tapi kalau tidak kurangkan pengambilan makanan dalam diet seharian dan tidak bersenam tidak akan kemane diet awak tu.

Akhirnya kite akan give up dan makan balik banyak-banyak dan badan akan naik lagi banyak (nak ke macam tu??)

tak nak kan

OK, Dalam set ni ada a few product with a few steps you need to follow, 1st kita kena pecahkan atau bakar sel-sel lemak yang berjuta-juta dalam badan kite. 

untuk bakar lemak ialah lecithin dan omega guard.

1. Lecithin, 180 capsule RM 52.50






Menyerap vitamin larut lemak- A,D, E dan K.
Menghalang enapan lemak dihati
Memecahkan lemak dan kolestrol, ‘membersih’ salur darah, pengambilan tambahan dapat mengemulsi dan membantu metabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh
Pengambilan yang banyak dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan seimbang
Mencantikkan otot dan kulit, melembap dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolism sel dan melambatkan penuaan
Meringankan sembelit, meleraikan toksin dalam usus.


Feedback yang diperoleh oleh sahabat2 dan saudara-mara yang menggunakan lecithin ialah mereka tak mampu untuk makan seperti biasa, dari2 pinggan jadi 1 je, rase kenyang dan tak boleh nak makan banyak2, best tak??

2. Omega Guard 90 capsule, RM 136



Membantu penurunan berat badan dengan bertindak seperti hormon meningkatkan keupayaan badan untuk membakar lemak.
Mengurangkan penghasilan lemak yang melindungi organ badan dan disekitar pinggang
Kurangkan selera makan, rasa kenyang yang lebih lama
Kurangkan keradangan dan penakungan air ditisu-tisu badan
Aktifkan pengeluaran air yang tidak perlu dari badan memberikan kesan penurunan berat yang signifikan


Pengambilan omega juga membuatkan kite lebih kenyang untuk tempoh yang lama, experiment terhadap diri sendiri ialah saya tidak lapar selepas 4 jam makan + omega, kalo tak lepas 3 jam perut saya dah menyanyi macam konsert.

Based on pengalaman saya sendiri, selepas menggunakanlecithin dan omega, memang omega guard lebih effective untuk menurunkan berat. Saya akan ambil omega bersama vitamin E Shaklee.

Esoknya saya jadi perasan sebab suke tengok muke sendiri huhu...(jangan termuntah k). Tidak pasti puncanya namun mungkin boleh apply 'bile kita sihat kita akan cantik :))'.

Selepas kerja-kerja pembakaran dan pemecahan lemak giat dijalankan, maka perlulah dikeluarkan lemak-lemak tersebut dari badan dengan cara yang tepat dan berkesan.

Untuk tugasan ini Alfafa Complexlah yang paling sesuai untuk melaksanakannya. Alfafa juga berperanan mencuci hati, darah dan usus (detox-keluarkan toksin dari badan)

3. Alfafa Complex 330 tablet, RM 53.75, 700 tablet, RM 97.50


Mencuci hati, darah dan usus – makanan yang sangat beralkali boleh normalkan kembali badan yang berasid, membersihkan hati, kolon, darah, menyingkirkan toksin dan mencantikkan kulit dan otot.
Penggunaan jangka panjang dapat menyingkirkan lemak dan kolestrol, mengurangkan kolestrol, mengandungi saponin – span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol
Melegakan keletihan
Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastric, sembelit, hepatitis dan hyperacidity
Sangat berkesan untuk pencernaan dan buang angin, menjadikan badan terasa lebih ringan.


Biasanya mereka yang kehilangan berat dalam tempoh yang cepat, akan hilang kepejalan otot, maka badan akan menggeleber dan lembik.Walaupun berat turun dan ini sangat menggembirakan tetapi postur badan tetap bermasalah.

Hal ini berlaku walaupun anda masih mude, bukan orang tue je badan lembik. Maka disinilah peranan yang dimainkan oleh CinchTM Shake dan ESP (Energizing Soya Protein)

4. Cinch TM Shake RM 173





Indeks glisemik rendah – 22; sesuai untuk pengidap kencing manis dan mengekalkan tahap gula darah yang normal dan kekalkan tenaga
Mengandungi Cinch Pro- campuran ekslusif protein diperkayakan dengan leucine-asid amino
Leucine : memelihara otot semasa menurunkan berat badan
Leucine merupakan otot yang membina asid amino yang terdapat didalam protein tertentu.

Kesan pada mereka yang telah mengambil cinch ialah kehilangan lemak, berat, inci pada masa yang sama masih mengekalkan otot mereka.


Lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral
Tinggi protein (24g setiap hidangan) memberikan anda rasa puas dan kenyang
Tinggi serat (6g setiap hidangan)
Sumber soya bebas GMO
Tiada perasa, pewarna atau pemanis tiruan.
Rasa yang sangat enak, memberikan kepuasan semasa menurunkan berat, datang dengan 3 perisa yang sedap, lazat seperti coklat, cafe latte dan vanila.


Cinch Shake sesuai untuk semua golongan lelaki atau wanita sudah berkahwin atau belum, tetapi tidak sesuai untuk ibu mengandung kerana kandungan cinch boleh mengecilkan saiz pinggang dan membakar lemak, dikhuatiri menyebabkan berat bayi anda tidak naik.

5. ESP (Soy Protein Isolate Powder) 850g RM 150



Mengoptimumkan penyerapan nutrien lain
Membekalkan tenaga berpanjangan, kurang rasa lapar even berpuasa!
Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, kulit terasa lembut hanya selepas 2 minggu mengunakannya.
Mengembalikan keserian kulit dan kepejalan otot.
Tiada pengawet, perasa, pemanis tiruan, rasa asli soya dan vanilla
1 hidangan ESP bersamaan 2x daging, 4x telur, 12x susu rendah lemak
Tiada asid urik


Semua produk diatas mempunyai peranan yang penting untuk menurunkan berat anda. Untuk memilih produk mengikut keperluan badan bolehla berbincang dengan saya dahulu. Sebelum tu kite check dulu kenape kite selalu gagal untuk turunkan berat:-


1. Kekurangan nutrisi
2. Sukar untuk diikuti
3. Hasil lambat, sedangkan dah banyak duit keluar
4. Merendahkan kadar metabolisme
5. Tidak berdisiplin dan tidak sabar
6. Nakkan hasil yang cepat tetapi malas bersenam dan gagal mengurangkan pengambilan makanan
7. Kurang minum air masak

Pengambilan air masak 3 liter adalah wajib untuk menurunkan berat, kerana kebiasaan orang yang selalu lapar, mereka sebenarnya tidaklah lapar tapi badan mereka kurang air.Itu yang asyik nak makan je padahal baru makan 15 minit lepas. Badan kite haus tapi isyarat yang otak kite terime ialah kite lapar.

Tapi ramai customer saya yang berat badan cepat turun bila minum air sehari 5 liter, sangat berkesan berbanding yang lain. Mungkin anda boleh cuba dan rasai sendiri hasilnya.

Tak kesian ke ngan badan kite yang dehidrated tapi disumbat pulak dengan junk food, air kopi pekat, biskut yang manis-manis, jeruk dan macam-macamla. Lagilah sel-sel tubuh kite kurang air. Kurang air menyebabkan kite nampak lebih tua dari usia sebenar.


sweet nazainik vitamin
019-7713487
aini
aushu_26@yahoo.com
FB: nuraini kamaruzzaman

No comments: