Monday 23 February 2015

RAMUAN SEMULAJADI DI DALAM VIVIX SHAKLEE

RAMUAN SEMULAJADI DI DALAM VIVIX SHAKLEE


MUSCADINE GRAPE




Anggur hebat ini adalah satu satunya anggur di alam semulajadi yg mempunyai lebih dari 1 kromosom, yg mana ahli sains percaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yg tinggi, satu phyto-nutrient yg tidak dijumpai didalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan terdapat ciri2 mengentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti bakteria.

Selepas kajian tambahan dijalankan, jenis anggur hebat paling mustajab ini dikenal pasti. selepas itu, kumpulan ini bersama ahli sains dari Unoversity Georgia, membangunkan 1 proses ekstraksi sejuk dan lembut untuk mnjamin satu ekstrak yg bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi seperti yg ditunjukkan dalam beberapa siri ujian makmal untuk anti-penuaan. Untuk mencipta profil polyphenol yg kuat di dalam Vivix, ahli sains menggabungkan resveratol yg sangat tulin dengan ekstrak dari anggur hebat ini, Elderberry Eropah dan karet ungu. campuran inilah yg bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti penuaan sellular Vivix.


PURPLE CARROT




Ianya adalah sumber terbaik vitamin A, mengandungi phytokimia temasok carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins, dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yg mujarab. Anthocyanins bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran.Berry mengandungi banyak anthocyanins, terutama sekali bluberry, yg mengandungi aktiviti antioksidan yg amat tinggi.

Anthocyanins adalah antioksidan utama di dalam karet yg berwarna ungu-kuning dan ungu-oren, dan karet ungu - kuning mengandungi kapasiti antioksidan tertinggi diikuti oleh karet ungu-oren. Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak di dalam semua jenis karet. Asid klorogenik ini dipercayai dapat mengurangkan diabetis yg dikaitkan dengan pengambilan kopi. Sejak kebelakangan ini, kajian telah menungukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksidan, anti radang, anti mikrobial dan anti carcinogen. tambahan lagi, ia mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotein yg boleh mengurangkan risiko koronari jantung.




Elderberry (Sambucus Nigra)




Satu dari manfaat elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati simptom flue, terutama skal influenza B. Berry mengandungi flavonoids, yg mempunyai ciri2 antioksidan yg kuat, yg dapat mengukuhkan sistem immun bg melawan jangkitan virus dan bakteria. Pada masa yg sama, elderBerry adalah sangat kaya dengan sebatian yg dikenali sbg anthocyanin, yg berfungi sbg anti-radang. ia juga dapat mengurangkan simptom spt sakit otot, sendi atau demam yg berkaitan dengan selsema dan influenza.

Elderberry bukan hanya kaya dengan antioksidanm tetapi kaya dengan vitamin A, B dan X dan nutrien lain spt asid amino, caotenoid, tannim dan rutin. ia adalah manfaat kesihatan yg boleh diperolehi daripada ElderBerry.Ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan juga menghalang oksidasi kolestrol LDL yg dianggap sbg penyebab penyakit kardiovaskular.
Kesimpulannya, Elderberry mampu memberi perlindungan bukan sahaja terhadap penyakit kardiovaskular, bahkan jantung dan sekaligus strok dan serangan sakit jantung. Ia juga bermanfaat bg mengurangi gejala stress dan memperbaiki penglihatan dan penghadaman.


POLYGONUM CUSPIDATUM

Ia dikenali sbg Knotweed Jepun. ia merupakan tumbuhan perenial yg besar berasal dari Asia, juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotwee Jepun adalah sumber kmersial Resveratrol yg terdapat pada ekstract kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.

Polygonum cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan yg digunakan untuk merumuskan supplement anti penuaan seperti resveratrol dan banyak jenis dalam perubatan tradisional cina. Ahli sains banyak melakukan kajian makmal untuk menentukan manfaat kesihatan resveratol. hasil dari ujikaji tersebut ia terbukti dapat membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi altet, dan mengurangkan berat badan.
Supplement resveratrol adalah jawapan untuk memanjangkan usia kita dari segi kesihatan.


itu la 4 ramuan aktif yang terdapat dalam VIVIX shaklee......
dengan 4 ramuan aktif ini anda bagai diberi peluang ke-2 untuk hidup normal seperti sediakala......
untuk mendapatkan VIVIX shaklee sila hubungi aini di

Sweet nazainik Vitamin
019-771 3487
Aini/Naza
aushu_26@yahoo.com

No comments: