Friday 28 June 2013

Basic H

Ada org tanya BASIC H tu apa.. saya kata ianya pencuci serbaguna.. mmgla skerg ni ada mcm2 pencuci serbaguna tapi Tahukah anda..kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung.Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal.Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit,mata dan sistem pernafasan

Tapi dengan BASIC H.. anda selamat Ia tidak bertoksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi , pH seimbang , tanpa klorin, berkesan meningalkan kotoran berminyak, kepekatan berganda

Di bwh ni antara sebahagian dariada 1000 kegunaan Basic H(yg dikongsi oleh MommyLyna)

Sebagai pencuci

Cuci tandas, cuci lantai, cuci dinding, cuci pinggan
Cuci kesan gris dan minyak
Rendam baju especially baju baby. Rendam 4-5 hari pun tak berbau
bilas tudung
basuh botol susu dan segala botol

Merendam sayur & buah

Bukan sahaja memisahkan bendasing dari sayur/buah, tapi juga meneutralkan pestisid dan pengawet yang digunakan terhadap sayuran/buah tersebut

Kegunaan keluarga

Ubat ulser mulut. Celupkan basic-H menggunakan putik kapas & letakkan pada bahagian ulser.
Memandikan bayi dan kanak-kanak (thanks to Ibu Kauthar)
Ubat gigi. Titikkan 2-3 titik Basic-H ke atas berus gigi dan berus seperti biasa.
Untuk tuam semasa demam.
Mandikan anak2 dengan Basic-H untuk menghalang gigitan nyamuk (thanks to Ibu Kauthar).
Sebagai pencuci tangan.
Digunakan kepada anak-anak yang menghidap ekzema

Berkebun (gardening)

Air siraman tumbuh-tumbuhan yang ‘berkhasiat’. Titiskan beberapa titik ke dalam botol spray yang diisi air biasa dan spray ke pangkal pokok-pokok di taman.

Sebagai penghalau serangga perosak. Sama seperti cara di atas cuma sembur ke bahagian batang dan daun.

Basuh tangan dengan Basic-H sebelum memulakan kerja berkebun.

Kegunaan rumah

Menghilangkan bau busuk ikan. Cuma spray saja ke dalam tong ikan.
Titikkan setitis ke dalam seterika stim bagi menjaga kebersihan bahagian dalamnya.
Membersihkan kesan getah/gula2 getah.

Sangat banyak kegunaan Basic-H ni. Nak list lagi dah tak larat Basic-H juga dikenali sebagai pencuci 1001 guna. You’ll know when you have it in your home. Dah tak perlu benda lain lagi dah.

Utk jadual kegunaan basic H reffer link ni http://www.mamafaiz.com/2011/04/jadual-kegunaan-basic-h-ini-adalah.html

Saya dah guna Basic H ni untuk rawat Demam anak saya adam haikal....memang menakjubkan...tak payah masukkan ubat bontot lagi...
setiap kali kalo haikal demam mmg bacaan die tinggi....saya sangat risau akan tahap kepanasan nya kalo haikal demam...

nak tau cara saya guna basic h untuk rawat anak saya demam...
Memula saya bilas badan anak saya dengan air paip sebab dah terlampau panas,
pastu saya amik satu baldi isi air setengah baldi....saya titiskan basic h tu dalam 4 titik jerk....
pastu saya siram anak saya dengan air yang dah dititiskan basic h tadi...saya tak bilas pun dengan air paip...saya lap n terus pakaikan anak saya baju....

malam tu sebelum tido saya masukkan sedikit air dalam mangkuk untuk buat tuam haikal...sebab badan haikal still panas lagi....dalam magkuk tadi saya just titiskan 2 titik sahaja basic h...n tuam pada anak saya...
saya mengutamakan bahagian kepala,ketiak,badan n kaki,badan saya just sapu2 jerk air tu pada badan anak saya...

masa hantar haikal kat rumah pengasuh pagi tu...badan haikal still panas lagi...tapi tak sepanas malam tadi...saya bagi haikal ubat demam hospital yang merah cair tu....

kat opis ati ni risau jerk mengenangkan haikal demam....
bila dah sampai umah time jemput haikal....elok jerk haikal dah tak demam lagi....badan pun tak panas,die pun cergas jerk.....main2 lagi.....semalam lembik jerk die...

Saya suka sangat2......
saya pun dah jatuh hai dengan Basic H ni....

Berminat nak cuba
Harga mmg murah sangat2
tapi bermacam kegunaan
SMS : 017- 736 5676
Email : aushu_26@yahoo.com






No comments: