Monday, 10 June 2013

Diet yoyo vs cinch

Cinch Wajib Untuk Yang Diet Untuk Turun Berat Badan

“Jom breakfast”
“Takmau lah, aku diet sekarang. Makan sekali sehari je. Tu pun makan roti je”
“Wah patutlah makin kurus!”
Biasa kan dengar dialog seperti di atas?

3 bulan kemudian…

“Hmm susah betul lah.. badan aku ni… Bila deh stop diet, naik balik”
Pun biasa juga kan?

Diet dengan ‘tidak makan’ adalah diet yang tidak sihat malah lebih teruk ia merosakkan sel-sel badan kerana kurang nutrien (akibat kurang makan). Berat badan dapat turun dengan cepat kerana diet melampau ni merosakkan otot. Sel2 otot ‘mengecut’ menyebabkan ia menjadi ‘ringan’, sedangkan sel lemak sebenarnya masih ada. Ini kerana otot lebih berat dari lemak.

Lalu bila dah mula tinggalkan diet tersebut dan makan seperti biasa, sel2 badan dah mula mendapat nutrien yang cukup.. dan nahhh naiklah balik badannya.

Inilah yang dikatakan ‘kesan yo-yo’ atau ‘yo-yo effect’.
Jadi apakah salah diet dengan kurang makan atau tidak makan?
Tidak salah tapi pastikan ada ‘replacement’ agar sel2 badan kita terutama sel otot terpelihara. Jadi dalam berdiet extreme seperti itu, haruslah jangan dilupa nutrien2 penting yang diperlukan oleh sel2 tubuh terutama untuk metabolisma dan pembinaan otot agar proses pembakaran lemak berlaku dengan berkesan.


Apabila anda berdiet sambil minum cinch?
Setiap kali anda minum Shaklee Cinch, anda akan mendapat 24 gram protin, 24 jenis vitamin dan mineral penting dan 6 gram serat larut. (dicadangkan diambil bersama dengan 1 sudu Shaklee Energizing Soy Protein). Ini penting - Kerana protein digunakan untuk membina otot, dan ototlah menaikkan kadar metabolisma dan juga membakar kalori. Makanan yang kaya protin juga boleh menahan kelaparan, yang mana boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan. Tidak lupa juga kepada Leucine - nutrisi penting di dalam Cinch untuk keperluan tubuh kita.

Faedah Utama:
Memberi faedah seperti mengambil makanan, tetapi rasanya seperti menikmati pencuci mulut

1. Indeks glisemik - 22; sesuai untuk pengidap kencing manis

2. Dengan Cinch Pro, campuran ekslusif protin dipertingkatkan dengan leucine - asid amino

3. Powered by leucine untuk memelihara otot semasa anda menurunkan berat badan

4. 24 gram protin setiap hidangan untuk membantu anda berasa berpuas dan kenyang

5. Tinggi kandungan serat - 6 gm setiap hidangan

6. Glysemic yg rendah untuk mengekalkan tahap gula darah yg normal dan mengekalkan tenaga

7. Memberikan 35% atau lebih Nilai harian kepada 21 vitamin dan mineral penting

8. Pengguna soya bebas GMO

9. Tiada perisa tiruan, warna atau pemanis


SWEET NAZAINIK VITAMIN
SID : 888849
EMAIL : aushu_26@yahoo.com
SMS : 017-736 5676
Anda akan mendapat konsultasi secara percuma dan Harga yang Luar Biasa menanti anda.....

Post a Comment