Thursday, 16 May 2013

5 Sebab ESP dan Osematrix Menjadi BFF kepada saya

5 Sebab ESP  dan Osematrix Menjadi BFF kepada saya

Membentuk Sel Yang Sihat
Protein dan kalsium berfungsi menghasilkan sel badan yang sihat. Hanya sel yang sihat boleh serap hampir 99% nutrisi dan zat dari makanan. Tanpa ESP dan Osematrix ambil lah supplement berkoyan- koyan pun, milk booster macam2 jenis, makan banyak makanan berkhasiat pun, kalau sel tubuh kita tak sihat, tak banyak jugak yang dapat diserap. Jadi lah nutrisi tu bagai angin lalu dalam sistem tubuh. Membazir aje lah.

Pemberi Tenaga
ESP merupakan minuman yang bersifat glisemik rendah. Ia menukarkan glukos kepada tenaga pada kadar yang perlahan dan berpanjangan. Sangat bagus untuk ibu menyusu yang sentiasa rasa keletihan. Menyusukan anak ni kena pakai banyak tenaga tau. Rendah glisemik juga sangat bagus untuk ibu yang menghidap diabetes sebab ESP boleh mengawal kandungan gula dalam darah supaya kekal berada pada tahap optimum.
Dalam susuibu, antara komposisi vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susuibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu. Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua. Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum…ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkir.
Kawal Rasa Lapar
Oleh kerana ESP ni bersifat rendah glisemik, gula tak cepat terbakar dalam tubuh, jadi kita pun jadi lambat lapar dan sentiasa kenyang.

Milk Booster
Antara kandungan utama susu ibu adalah protein. Kekurangan protein menyebabkan susu ibu jatuh merudum. Jadi protein dalam ESP ni membantu top-up kekurangan protein dalam tubuh ibu dan menghasilkan susu yang banyak, pekat dan berkhasiat. 
kalsium merupakan milk booster samasa kita period....

Kulit Cantik
Oleh kerana peranan ESP ni menghasilkan sel kulit yang sihat, jadi memang tak hairan kalau feedback ibu- ibu yang konsisten amalkan ESP ni rata- rata beritahu kulit jadi makin licin, cerah, hilang jeragat. Breast pun makin anjal je rasa. Kuku pun boleh jadi glowing gitu! Kan best sambil breastfeed sambil tu dapat BONUS kecantikan.

Kalsium sangat diperlukan oleh semua, tetapi siapa yang benar-benar memerlukan kalsium yang lebih berbanding biasa:
  • Mereka yang selalu aktif dan mengamalkan gaya hidup sihat
  • Ibu hamil – elakkan kekejangan dan sakit belakang
  • Mereka yang mempunyai masalah sembelit
  • Mereka yang susah bangun tidur (mengatasi insomnia)
  • Suami isteri yang bekerja (mengurangkan kepenatan)
  • Mereka yang selalu travel (mengurangkan keletihan)
  • Mereka yang mempunyai masalah berat badan (supaya cukup kalsium untuk mengampu berat tubuh anda dan memastikan kepadatan tulang)
26 Masalah kesihatan sekiranya anda kekurangan nutrisi Kalsium:
  1. Osteoporosis – mengekalkan kekuatan tulang dan memastikan kalsium yang dibekalkan adalah cukup dan menyerap dengan berkesan ( manesium dan boron)
  2. Insomnia – kesan ketenangan dan merehatkan otot dan saraf
  3. Eczema
  4. Masalah Pertumbuhan
  5. ADHD – sebagai penenang dan untuk pertumbuhan
  6. Melegakan sakit belakang dan kejang semasa mengandung
  7. PMS dan pra menopous
  8. Menampung keperluan kalsium ibu menyusu dan berpantang
  9. Mata malas – merehatkan otot mata
  10. Patah tulang – membaik pulih tulang
  11. Masalah kuku – kuku pecah akibat kurang kalsium
  12. Sakit sendi dan belakang – mengatasi masalah kekurangan kalsium
  13. Arthritis – menghalang kemerosotan tulang
  14. SLE – mengimbiangi pH dan elak kepupusan tulang
  15. Parkinson dan sklerosis berganda – untuk penghantaran impuls saraf
  16. Vertigo – membantu peredaran darah dan denyutan jantung supaya berada pada tahap normal
  17. Migrain – transmisi impuls saraf ke otak dan membekalkan magnesium ( biasanya pesakit migrain memiliki magnesium yang rendah dalam badan)
  18. Kebas dan kekejangan – masalh punca kurang kalsium
  19. Kegelisahn dan penyakit gila babi – penting untuk fungsi saraf dan trasmisi saraf
  20. Retensi air – pemulihan endema dan menggantikan mineral yang hilang
  21. Batu karang – magnesium menurunkan oksalat ( bahan enapan )
  22. Masalah ginjal dan pundi kencing – magnesium penting untuk penyerapan air pada bahagian ini
  23. Kurang berat badan – membina tulang yang kuat
  24. Gout – mengurangkan rasa sakit dan bengkak
  25. Tekanan darah rendah dan tekanan gula rendah – penting dalam membantu metabolisme gula
  26. Diabetes – Tahap magnesium yang rendah menyumbang kepada masalah gula tinggi
Sebab itu saya memilih ESP dan Osematrix dalam kehidupan seharian saya......
Pilihan ditangan anda......
ID member :888849
email : aushu_26@yahoo.com
SMS : 017-736 5676

Post a Comment