Thursday 23 May 2013

Lecithin

LECITHIN SHAKLEE

Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecithin Shaklee dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak….dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecithin shaklee tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.



Manfaat Lecithin Shaklee 

· Membantu tubuh dalam menyerap vitamin A,D,E dan K yang larut lemak 

· Melindungi hati,menghalang enapan lemak dihati,sirosis hati,dan hati berlemak. 

· Pemecah Lemak dan Kolestrol,Lecithin Shaklee bertindak sebagai pembersih salur darah.Pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak,koestrol dan trigliserid didalam tubuh. 

· Menghalang obesiti.Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelansingan yang seimbang. 

· Mencantikkan otot dan kulit.Membentuk membran sel,melembabkan dan menghaluskan kulit juga melambatkan penuaan. 

· Memperbaiki alergi.Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salur darah seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit. 

· Mencegah batu karang.90% dari batu karang terjadi dari kolestrol.Lecithin Shaklee mengemulsi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang. 

· Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress.Mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran,memperbaiki daya ingatan,menghalang alzheimer dan meringankan stress.Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran sihat janin. 

· Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis,mengalakkan peredaran darah. 

· Memperbaiki prostat lelaki.Kajian teah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak. 

· Meringankan sembelit.Lecithin adalah pelembut najis yan berkesan,ianya menyebabkan usus dan meleraikan toksin didalam usus.


Kelebihan Lecithin
Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya organic bukan GMO,
setiap kapsul mengandungi 520mg Lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inosotil.
Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetylkolin,inositol,fosforus dan lemak tak tepu.


sesape yang nak kuruskan badan, tingkatkan daya ingatan, nak jaga kesihatan
boleh PM saya di 
SWEET NAZAINIK VITAMIN
aushu_26@yahoo.com
ID : 888849
017-736 5676




No comments: